Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur göra för att synka Iphone efter datorbyte?


Lena MA

Rekommendera Poster

Hej!

Hoppas på hjälp av någon kunnig person.

 

Jag har skaffat ny dator. Nu kan jag inte synka min Iphone på nya datorn. När jag försöker är det enda som händer att Itunes skapar en säkerhetskopia av Iphonen på datorn.

 

Användaren på gamla datorn hette Lena. Det var en stationär Dell-dator med Windows XP.

Och användaren på nya datorn heter Lena. Det är en laptop Dell med Windows 7.

 

När jag bytte dator synkade jag över allt innehåll på gamla datorn till en extern hårddisk (WD). Och sen kopierade jag in allt innehåll från den externa hårddisken till nya datorn. Inklusive all musik. Så när jag öppnar Itunes i nya datorn så finns alla spellistor och all musik där som den ska.

 

Kan någon vänlig själ förklara hur jag ska kunna börja synka min Iphone på nya datorn? :thumbsup: Blir ju tokig om jag inte kan flytta musik, ljudböcker och filer emellan.:thumbsdown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du har löst det. Kan du beskriva vad du gjorde? Lösningen kan ju hjälpa någon annan som får samma problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du har löst det. Kan du beskriva vad du gjorde? Lösningen kan ju hjälpa någon annan som får samma problem.

 

 

Tyvärr vet jag knappt vad jag gjorde. Höll på och fipplade fram och tillbaks och till slut funkade det. Jag hade missat att auktorisera datorn, det var nog en sak. Den andra handlade om att jag raderade Itunes library. Vilket betydde att jag fick lägga till alla låtar i biblioteket igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...