Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nytt batteri -> död efter 1 dygn


Greyhame

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har haft problem med min netbook MSI u200 ett tag, sedan den slutat ladda. Initialt upplevdes det gå bättre om man vinklade sladden lite, "knickade" till den, vilket ledde till slutsatsen att det nog var laddaren det var fel på (glapp).

Efter att ha provat med annan laddare utan resultat gick jag till en butik och testade spänningen i laddaren vilket var helt fungerande, obereonde av knickar på sladden.

 

Således trodde jag att det var batteriet som det var fel på, och ett nytt, identiskt originalbatteri beställdes. Igår kom batteriet, och när jag stoppat i detta så fungerade datorn för första gången på flera månader!

Lät datorn stå med nätsladden i och påslagen över natten, och nu på morgonen är datorn återigen STENDÖD. Trots nytt batteri.

 

Vad i hela friden kan orsaka detta? Vad är fel?

 

Kristofer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har haft problem med min netbook MSI u200 ett tag, sedan den slutat ladda. Initialt upplevdes det gå bättre om man vinklade sladden lite, "knickade" till den, vilket ledde till slutsatsen att det nog var laddaren det var fel på (glapp).

 

 

Kristofer

 

Om du "knickade" på sladden vid datoranslutningen kan det naturligtvis också vara anslutningen i datorn som glappat till sig ,kanske som en konsekvens av en kallödning.

Glapp i datorns anslutningskontak t i eller gentemot moderkortet är inget ovanligt fel.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du "knickade" på sladden vid datoranslutningen kan det naturligtvis också vara anslutningen i datorn som glappat till sig ,kanske som en konsekvens av en kallödning.

Glapp i datorns anslutningskontak t i eller gentemot moderkortet är inget ovanligt fel.

 

LARSAS

 

Hej!

 

Låter ju inte helt otroligt. Det enda som talar emot är väl att det faktiskt funkade med ett nytt batteri. Fast, då kunde den kanske köra på den kräm som redan fanns i batteriet...

 

går det lätt att få det åtgärdat? ny lödning d.v.s?

 

K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...