Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Är det någon som känner till något inspelningsprogram med autosave funktion


dawwa50

Rekommendera Poster

Jag undrar om det är någon som känner till något enkelt redigeringsprogram som kan spela in ljud och har en autosave funktion så att man är säker på att ljudfilen finns kvar även om datorn kraschar.

 

Cool Edit 2000 har den funktionen, men det går inte längre att köpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt hemsidan så har Audacity något som kallas för "Automatic Crash Recovery in the event of abnormal program termination". Det låter som det du är ute efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner till audacity och Cool Edit 2000, men finns det inget annat program med autosave?

 

Enligt hemsidan så har Audacity något som kallas för "Automatic Crash Recovery in the event of abnormal program termination". Det låter som det du är ute efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Som jag tidigare skrev så känner jag till Cool Edit 2000, men det går inte längre att köpa. Jag skulle gärna ha förslag på något annat än audacity och adobes inspelningsprogram. Jag vill ha något billigt, men bättre än audacity.

 

Jag känner till audacity och Cool Edit 2000, men finns det inget annat program med autosave?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Är det ingen som har tips på något inspelningsprogram som kostar ca 1000 kr som kan spara projektet under inspelningen?

Som jag tidigare skrev så känner jag till Cool Edit 2000, men det går inte längre att köpa. Jag skulle gärna ha förslag på något annat än audacity och adobes inspelningsprogram. Jag vill ha något billigt, men bättre än audacity.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

I stort alla musikprogram, daws har en autosavefunktion.

 

Nu vet ja inte på vilken plattform du sitter... pc eller mac.

 

Jag kör själv pc med Cubase, Cubase finns i flera olika prisklasser från runt tusenlappen till fullversionen som kostar runt 5-6000.

Är du student, så kan man få studentrabbat, dvs halva priset. själva funktionen autosave finner du under startmenyn och prefrences.

där ställer du in hur ofta den ska spara och göra backuper på projektet, själv är ja lite nojig av mig, så jag kör en autosave var 10:e minut :)

 

kör du mac, så har Logic blivit ruskigt prisvärt, kostar inte mycket idag.samma där, de finns en autosavefunktion, som du själv ställer in hur ofta den ska spara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...

I stort alla musikprogram, daws har en autosavefunktion.

 

Nu vet ja inte på vilken plattform du sitter... pc eller mac.

 

Jag kör själv pc med Cubase, Cubase finns i flera olika prisklasser från runt tusenlappen till fullversionen som kostar runt 5-6000.

Är du student, så kan man få studentrabbat, dvs halva priset. själva funktionen autosave finner du under startmenyn och prefrences.

där ställer du in hur ofta den ska spara och göra backuper på projektet, själv är ja lite nojig av mig, så jag kör en autosave var 10:e minut smile.gif

 

kör du mac, så har Logic blivit ruskigt prisvärt, kostar inte mycket idag.samma där, de finns en autosavefunktion, som du själv ställer in hur ofta den ska spara.

Jag tänkte mig något billigare som har autosave

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 1 month later...

Det känns lite för avancerat för de som ska använda programmet, så jag undrar om det finns något annat program med autosave som är under tusenlappen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 6 months later...

Vad ska det användas till ? Enklare inspelning ? Ska de hantera vst' s ? Eller ska de vara en ljudeditor så som cool edit var ?

Det ska vara en ljudeditor som cool edit var. Det viktigaste är en väl fungerande autosave funktion i programmet så filen finns kvar även om datorn stannar eller operativsystemet låser sig eller att programmet stäng ner. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Mr Stoned X bootlegger

Jag undrar om det är någon som känner till något enkelt redigeringsprogram som kan spela in ljud och har en autosave funktion så att man är säker på att ljudfilen finns kvar även om datorn kraschar.

 

Cool Edit 2000 har den funktionen, men det går inte längre att köpa.

Du skriver att du gillar COOL EDIT 2000... vad är det för fel på det? Det är väl bara att tanka ner från nätet om du nu gillar programmet. Jag har det själv om du skulle vara intresserad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...