Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Synkning Outlook - Android


Guni39

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag kör idag Microsoft Outlook under Vista på PC. Jag har tänkt skaffa mig en Samsung Galaxy S II (Android).

Jag vill synka mina Kontakter och Kalender i Outlook med min Samsung Galaxy.

Går det?

Jag tänker inte gå över till gmail.

Det är svårt att få ett klart svar när man frågar i butik.

 

Gunnar N

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte gå över till Gmail men du måste ha ett Google-konto för synkningen och för Androidmarket.

I Googlesync anger du att du vill synka dina kontakter och din kalender med ditt Googlekonto som synkas med telefonen. De finns andra program också men inte gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En lösning som beror lite på om du tänker synka med sladd eller ej. Eftersom Android har inbyggt stöd för Exchange, som är själva grunden för outlook. Då kommer kontakter, e-post och kalender hamna i din telefon per automatik. Om du inte använder exchange i outlook (det är inget krav nämligen) så kan du fortfarande koppla upp med imap och då kommer du få e-breven synkade. Jag tror att imap även stödjer adressbok, osäker på kalender. Det viktigaste är att man inte väljer pop3 i telefonen. För det kommer radera breven från servern och då får du inte ned dem till din outlook.

 

Om du vill synka med sladd så tror jag Sony Ericsson hade ett program till sina telefoner som fixade det. Osäker på om samsung har något liknande.

 

Annars som nowin säger, man kan skaffa Google Outlook Connector och synka mot gmail och sen plocka ned det till luren därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...