Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tele2 kör med suspekta metoder


Sten J

Rekommendera Poster

Tele2 suspekta försäljningsmetoder!

 

Den 16 feb 2012 beställde jag en utrustning från Tele2 bestående av en router Huawei B593 och Tele2 hemtelefoni två telefoner och basstation.

 

Detta paket köptes med ångerrätt på 2 veckor. Jag skrev också och frågade när 4G skulle komma till platsen jag bor på. Inget svar!

 

Den 23 feb 2012 sände jag tillbaka detta till Tele2. PG av dålig räckvidd mm. Alltså i god tid innan innan ångerrätten gått ut. Ringde till dom minst två gånger, satt i timslånga telefonköer med min mobil och fick bekräftat att de fått paketet tillbaka och att mitt avtal med Tele2 var upphävt i sin helhet. Sen började helvetet!! De snodde mitt Telia fasta telnr och har det fortfarande i skrivande stund. Det betyder att jag kan inte ringa på min fasta telefon. Och mina vänner tror att jag har flyttat. Idag är det mera än 14 dagar sedan jag fick ett sms där Tele2 skriver att de har tagit över mitt fasta nr för att lägga det på den utrustning jag sände tillbaka den 23 februari.

 

 

Nu sitter jag här utan fast telefon och väntar på att Tele2 ska sända tillbaka mitt fasta telnr till Telia. Men det verkar inte vara lika bråttom som att sno numret. I dagarna kom det två fakturor - den ena 127kr och den andra på 66kr. De är avgifter för 11 samtal under 6 dagar.I deras annons står det inget om att de tar ut dessa avgifter när man sänder tillbaka hela paketet. Inte så värst billigt precis! Iaf långt över vad jag betalade till Telia för 11 samtal innan mitt telenr blev “snott” av Tele2. Egentligen skulle väl jag ha ersättning för allt omak jag haft av att vara utan fast telefon i nu snart 3 veckor. Och mina kostnader för mobilsamtal och köer i minst två timmar till deras urusla support. Där den högra handen inte vet vad den vänstra gör! För hur kan de annars lägga rabarber på mitt fasta nr och ligga på det nu i snart tre veckor? När de fick tillbaka paketet trodde att de begrep att mitt fasta nr skulle vara kvar här? Man kan bli förbannad för mindre! ALDRIG MERA TELE2!!

 

Sten Jonsson – förbannad och besviken på Tele2 arbetsmetoder

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du också !

Jag lessnade på Tele 2 redan år 2000. När jag skulle koppla upp mig på internet så fick jag veta att jag nu skulle få tele2 som telefonleverantör. Enligt det brev de skickat. Bara klicka ja till att få tele2 som telefonleverantör. Men eftersom jag läst i tidningen att tele2 kunder fått kravbrev utan att få någon räkning så kändes det inte aktuellt.

skaffade tele 2 för internet för 195kr / år var billigt i slutet på 90-talet.

nästa år var fakturan på 395kr / år.

nästa år var fakturan på 250kr / år men eftersom tele2 bröt min internet efter 1/2 år blev det verkliga priset ca 500kr/år

tele2 affärsmetod är lågt introduktionpris och sedan när man torskat höja priset.

 

För några veckor sedan ringde tele2 upp och föreslog jag skulle byta till billigt 3G mobil abonnemang.

För att spara pengar.

På min fråga : När får ni 3G täckning där jag bor?

Blev svaret: Det har vi nu.

På mitt svar: Varför står det endast nödsamtal på min Comviq mobil just nu ?

så fick jag inget svar.

Så jag lade på.

Jag har 3G ute på gården. Ska jag tala i mobil så måste jag stå i köket. För i resten av lägenheten är täckningen för dålig.

På jobbet håller man på och montera mobilförstärkare för att mobil ska fungera i alla rum (företaget har Telia Centrex, dvs inga fasta telefoner längre)

Mobiltäckning har man i bästa fall utomhus.

Men inte alltid. Tågolyckan i Hok 2003 gick inte att förhindra därför ansvariga för tågtrafiken inte kunde nå varken personal på "godståget, vagnrekvisitionen" eller på passagerartåget med mobil. För det var ingen täckning i närheten av Hok längs spåret.

Av de 15000 3G master som utlovades vid "skönhetstavlingen" om vilka som skulle få bygga 3G i Sverige har inget bolag hittills byggt mer än 8000.

Och inget händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Har du funderat på Telias roll i sammanhanget?Det är kanske dom som inte har så bråttom att återta dej som kund.

Tele 2 ombesörjde väl uppsägningen av ditt Teliaabbonemang i och med att du gav Tele 2 fullmakt att flytta numret.

 

Ett samtal med Telia för att "kolla läget" tror jag vore smart.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Har du funderat på Telias roll i sammanhanget?Det är kanske dom som inte har så bråttom att återta dej som kund.

Tele 2 ombesörjde väl uppsägningen av ditt Teliaabbonemang i och med att du gav Tele 2 fullmakt att flytta numret.

 

Ett samtal med Telia för att "kolla läget" tror jag vore smart.

 

LARSAS

 

Och det som du föreslår är gjort för någon dryg vecka sedan. Svaret är att Telia kan eller får inte lägga sig i vad Tele2 gör. Bara att vänta på att få tillbaka mitt fasta nr alltså. I och med att jag sände tillbaka "paketet" inom en vecka så trodde jag att Tele2 fattade att mitt fasta nr skulle vara kvar hos Telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det som du föreslår är gjort för någon dryg vecka sedan. Svaret är att Telia kan eller får inte lägga sig i vad Tele2 gör. Bara att vänta på att få tillbaka mitt fasta nr alltså. I och med att jag sände tillbaka "paketet" inom en vecka så trodde jag att Tele2 fattade att mitt fasta nr skulle vara kvar hos Telia.

 

Det är nog vettigt att efter nio idag kontakta Telekområdgivarna enligt länken i inslag 2.

 

Vi har Tele 2 både fast och mobilt telefoni.Vi har haft tur de få ggr vi haft något strul och fått kontakt med en vettig person hos Tele2 :s kundtjänst.Problemet har därigenom snabbt åtgärdats.

 

 

LARSAS

Utfästelse av Tele 2 för telefoniabbonemanget i fråga:

 

post-57552-0-84146400-1332741980_thumb.jpg

 

Ger man ett sånt här löfte så är det taffligt av Tele 2 att inte snabbt återställa Telia abbonemanget.Borde finnas säkra rutiner.Svagt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Idag den 12 april är mitt fasta telefonnr tillbaka efter en "utflyk"t till tele2 på en dryg månad. Jag fick en mejladress av telekområdgivarna där man kan reklamera deras tjänster. Fick en liten ersättning för allt strul jag haft med dom. Kan väl inte säga att jag är nöjd. Men glad att jag inte mera ska åtnjuta deras tjänster eller behöva sitta i timslånga telefonköer till deras support med min mobil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

yes12345, ditt inlägg är utbrutet och flyttat till egen tråd.

 

//eforum.idg.se/topic/336208-kop-av-ny-mobiltelefon/

 

 

----------------------

Laso - Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...