Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Cannon skrivare


ego

Rekommendera Poster

Jag ville skriva ut enbart svart/vitt på min Cannonskrivare.

Supporten svarar att detta inte går!

Man ska ha alla färger i skrivaren!

 

Referens Rebecca på Kundtjänstsupporten!(ville ej uppge hela namnet)

 

 

Detta måste vara en av de största bondfångerierna som ett större företag försökt sig på.

 

Vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriv ut - Egenskaper - Bocka i Gråskeleutskrift och om du vill Skriv alltid ut med aktuella inställningar

post-71662-0-97815300-1332426152_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart ska du kunna skriva ut enbart med svart om du så vill.

Här kommer svar från mailsupport:

 

Tack för att du har kontaktat Canon.

 

Du behöver alltid ha alla bläckpatroner med bläck i för att du ska kunna skriva ut med skrivaren. Detta gäller även om du endast använder en av den svarta färgen.

 

Vänliga hälsningar,

 

 

 

 

E.Andersson

Canon Services & Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har två kassetter i min skrivare. Färgkassetten är i stort sett tom för tillfället. Jag använder bara svart för att skriva ut.

post-36233-0-46850900-1332438364_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Har en Canon Pixma MG5250 och om en färg tar slut så varningsrutan kommer upp, så kan man bara klicka på knappen Ok på skrivaren så fortsätter utskrifterna som vanligt, oavsett om det är färgutskrifter. Är kassetten helt tom så blir just den delen dåligt utskriven naturligtvis.

 

Men i övrigt så är det ett sätt att kunna kräma ut det allra sista ur patronerna innan man byter.

 

Och ja - det går utmärkt att skriva ut enbart svart trots att flera av dom andra är helt tomma - utan att ändra inställningar om det från början är svart text utskrift.

 

Är det färg på orginalet så gör som Thirteens eller vertpres råd och ändra inställningarna.

 

Förresten Thirteen - var köper du ditt papper, Letter format?

Är det David Letterman som levererar?:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft en Epson som vägrade skriva ut något alls om den tyckte det var slut på bläck i någon patron.

Samma sak är det med alla färglaser jag kommit i kontakt med.

 

På någon bläckstråle kan man skippa att installera skrivaren från cd/installationsfil och då slipper man allt vad övervakning innebär. Funkar om det så att säga tar stopp från datorn men inte om skrivaren själv säger ifrån, som de ovan.

 

Antar att priset på skrivare är så lågt att man måste ta igen det på bläck...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

I manualen (brutal tjock bok på varenda språk) till min Canon Pixma MG5250 står det just det jag sa ovan, att om bläcket tar slut eller är på väg att ta slut så trycker man på skrivarens Ok knapp för att fortsätta utskriften/erna.

 

Och den varningsrutan om att "Bäcket börja på ta slut - Byt patron" med en grafisk bild som visar nivån i botten; när den rutan kommer upp så har mer bläck kvar än man tror.

Från början bytte jag patron när denna kom upp men numera så har jag lärt mig hur mycket mer som jag kan köra på innan byte.

 

Och som sagt jag kan också ändra på inställningarna till enbart svart och visserligen dyker tex. rutan för magenta upp och klagar, då trycker jag Ok. Tills nästa omstart av skrivaren (om den varit avstängd emellan) så får jag repetera Ok knappen igen.

 

Men det kanske skiljer sig på olika modeller hur detta är gjort.

 

Och priset för bläck skall vi helst inte tala om.

9ml Cyan Pixma CLI-526C kostar 135:- (15kr/ml)

Fast till min brukar jag köpa CLI-526 Valuepack Cyan, Magenta och Yellow för 355:- (13kr/ml)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:rolleyes: Tack för alla svar. Tyvärr kommer jag ej åt att ändra till enbart svart i grundionställningarna(win7 64 bitars). Håller på och testar alla varianter.

 

Tack alla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...