Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med bild i Word?


Scooby

Rekommendera Poster

Hej,

 

Har ett jobbproblem. Har skapat en bild i Word med tre rektanglar som jag har grupperat. Sedan har jag lagt till text i respektive figur. Problemet jag har är att jag vill kunna öka och minska storleken på den grupperade figuren och få textstorleken att anpassas automatiskt. Går det?

Kan gärna tänka mig att konvertera filen till ett annat format för att få det att funka- gärna JPEG- men har ingen program som funkar för att göra det. Och nä, Paint öppnar inte Wordfilen :blush:.

 

Tacksam för hjälp så snart som möjligt innan chefen får ett utbrott på mig :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du lagt text i figurerna

post-8996-0-20851600-1332406202_thumb.png

och vill att denna ska skalas med bilden?

nej, så fungerar inte Word tyvärr. För att få den funktionen tror jag du får gå till ett ritprogram och bygga upp bilden där istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan gärna tänka mig att konvertera filen till ett annat format för att få det att funka- gärna JPEG- men har ingen program som funkar för att göra det. Och nä, Paint öppnar inte Wordfilen :blush:.

Ta en skärmdump av bilden när du har lämpligt förhållande mellan bild- och text-storlek i Word. Png-format om du är petig med kvalite och jpg om det inte är så noga. Ta sen bort gamla bilden och klistra in den nya. Sen kan du zooma hur du vill med storleken och textstorleken följer med när du ändrar storlek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...