Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Boot Manager problem

Edstein

Rekommendera Poster

Hej

Min dator fick problem igår då allt med IExplorer slutade funka och alla program inte läggre går att starta. Det plopar upp felmeddelanden hela tiden som säger att nån .dll-fil inte finns osv om jag t ex trycker på Start symbolen för attt få upp program och annat.

Då tänkte jag att jag skulle blåsa hela datorn då den ändå började bli lite seg som vanligt efter ett tag.

Sätter i min Win 7 skiva och köre en boot från CD/DVD. Det går som det är tänkt fram till att "Windows is Laoding Files" är klart. Istället för att komma till Setup menyn så kommer jag till ett felmeddelande som säger att de är nått fel på hårdvaran, typ CD/DVD eller HDD.

Felkod: 0xc00000e9

Va f-n är detta och varförkan jag inte bara rensa och börja om på nytt som alltid tidigare?

Mvh Edstein

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eftersom det sägs något om eventuellt fel på hårddisken så testa den med det testprogram som tillverkaren av den har på sin webbplats. Om du inte vet vilken tillverkare det är av hårddisken så kan man ofta få fram det genom att titta i BIOS, där brukar det stå åtminstone ett artikelnummer för hårddisken som man kan googla på för att få fram tillverkaren.

Det är oftare lättare att gå via sidan http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287 för att hitta testprogrammet än att leta på tillverkarens webbplats.

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...