Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet Explorer 6


grandpa

Rekommendera Poster

Har någon erfarenhet av betaversionen Internet Explorer 6 v6.0

 

Och varför är du intresserad av en beta när den FÄRDIGA versionen redan är släppt ?

 

http://www.microsoft.com/

 

Du hittar den nog inte på WindowsUpdate ännu, eftersom Svenska verror som vanligt ligger i kölvattnet långt efter...

 

Visst är IE6 bra, men du kommer inte in på din Internetbank med den(banker är ännu mer sega än Microsoft Sverige), så börjar du använda IE6 nu får du installera Netscape 4.78 för att göra bankärenden :-(

 

 

 

/PaleRider

- Mandrake Linux 8.0 är ute nu, MS Windows är mer än ute...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Nordbanken Solo kan du logga in, med kod, ifrån IE 6.0.2600.

 

Nordbanken ? Kors i taket, men bra jobbat iaf ;-)

 

 

 

/PaleRider

- Mandrake Linux 8.0 är ute nu, MS Windows är mer än ute...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack ska du ha - jag har av allt att döma inte följt med i svängarna. Internet bank är viktig så jag avvaktar med den gamla versionen. Bankerna i Finland är knappast snabbare än de svenska.

 

 

 

En hälsning från Sibbo, Finland!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föreningssparbanken funkar också.

 

Tack för infon, kör själv 6.0.2600 på alla mina windowsverror nu. Sist jag kollade med 6.0.2542 funkade det inte, så när jag pröjsade häromdan körde jag Netscape 4.78 under Linux för säkerhets skull, funkade bra det oxå faktiskt men fy vad fula alla inmatningsrutor och droplister är i Netscape 4x. Kör Mozilla 0.9.3+01083108 just nu, den renderar tamejfan precis som IE6 och mycket snabbare; sidan bara flashar till så är den uppe(man måste dock ha installerat MS webfonts för att det ska bli lika snyggt). Men Mozilla fungerar tyvärr inte på bankerna ännu :-(

 

 

 

/PaleRider

- Mandrake Linux 8.0 är ute nu, MS Windows är mer än ute...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis installerat IE6 och testat mot Nordbankens Solo och får beskedet: Webläsarversion ej OK. Har jag missat någon inställning i IE6?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis installerat IE6 och testat mot Nordbankens Solo och får beskedet: Webläsarversion ej OK. Har jag missat någon inställning i IE6?

 

Troligen har du inte missat någon inställning, eftersom den klagar på versionen. Annars har juh IE6 sina "privacy features", som man kanske bör se över inställningarna på om man tex ska besöka en internetbank. Sitter i en Linuxburk nu, så jag kan inte testa, men man börjar ju undra vad som egentligen gäller i den här frågan ? Anyone ????

 

 

 

/PaleRider

- Mandrake Linux 8.0 är ute nu, MS Windows är mer än ute...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillägg till mitt inlägg om IE6, där testet mot Solo säger: Webbläsarversion ej OK.

Likt förbannat kan jag logga in mig och göra en överföring mellan mina konton som Solo godkänner.

Hoppas bara att pengarna inte hamnar hos någon annan.

Mvh Max

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föreningssparbanken funkar också.

 

Eh? Inte här... supporten bekräftade det också tyvärr.

 

6.0.2600

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin Bergqvist

Du har troligen råkat ut för att en del banker vägra en del webläsare. I webläsaren konqueror och opera kan man ställa in önskad webläsare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har troligen råkat ut för att en del banker vägra en del webläsare.

 

Meh. Grejen var att någon skrev i tråden _att_ det fungerade - vilket förbryllade mig. FSB själva säger juh att de inte är "klara med testningen ännu"...

 

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...