Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hastigheten går upp och ner med routern


Cardid

Rekommendera Poster

Hej

Jag har en Netgear N150 WNR1000v3. Den senaste tiden har hastigheten blivit samre och gar up och ner. Ibland far jag matresultat som 0.7 nedladdning och 3 uppladdning, ibland 21 nedladdning och 9 uppladdning pa bredband kollen. Med TPtest far jag oftast timeout. Men nar det fungerar (oftast i samband med att jag startar om routern) kan jag fa ca 6 nedladdning och 9 uppladdning. Borde man inte fa hogre nedlanddnings hastight an uppladdnings hastighet?

 

Jag betalar for 24 av Tele2. Utan routern har det fungerat utan problem. Nagon som har nat tips.

 

Ps. Har engelskt keyboard.

 

Mvh,

Caroline

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har en Netgear N150 WNR1000v3. Den senaste tiden har hastigheten blivit samre och gar up och ner. Ibland far jag matresultat som 0.7 nedladdning och 3 uppladdning, ibland 21 nedladdning och 9 uppladdning pa bredband kollen. Med TPtest far jag oftast timeout. Men nar det fungerar (oftast i samband med att jag startar om routern) kan jag fa ca 6 nedladdning och 9 uppladdning. Borde man inte fa hogre nedlanddnings hastight an uppladdnings hastighet?

 

Jag betalar for 24 av Tele2. Utan routern har det fungerat utan problem. Nagon som har nat tips.

 

Ps. Har engelskt keyboard.

 

Mvh,

Caroline

 

Kör du trådlöst så byt kanal till en som fungerar bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1: Kör du trådlöst nät eller trådbundet? Om trådlöst gå in i routern och kolla inställningarna

 

2: Uppkopplingsteknik? xDSL eller mobilt bredband?

 

3: Anslut datorn direkt till ditt modem, kolla hastigheten. Fast det har du visst gjort och då fungerar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag slog av UPnP nu for jag hade massor med

[LAN access from remote] i loggen

 

Jag kan inte prova att anslut kablen direkt i datorn da natuttagen ar forstort. Ska dock fa lana en dator om detta fortsatter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...