Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

NAS - Netgear ReadyNAS Ultra 4 - Välja HDD


Poker

Rekommendera Poster

Jag har en Netgear ReadyNAS Ultra 4 och har inte hittat diskar som ligger bra i pris i 3TB segmentet.

Tittar man på Netgears "Hardware Compatibility List Hard Disks" finner man utan att skriva ut vilka diskar att "finns ej i lager" på alla av prisjakts webb-butiker.

Visst finns det en och annan disk för 3000 kr.

Enligt vissa webb-butiker finns det en vag möjlighet att priserna sänks någongång under 2-3 kvartalet 2012.

 

Bortsett från listan på min NAS finns det en disk som tycks vara en ersättare nämligen Western Digital Caviar Green WD30EZRX som finns överallt och många av.

Den tycks vara en ersättare till Western Digital Caviar Green WD30EZRS som finns med på listan.

 

Har ni kört denna disk i era NAS och WDIDLE, 300 ms som står på vissa forum. Hur implementerar man detta i NASen?

 

Netgears lista f.ö. verkar vara som en gammal inköpslista på Domus från 1973.

 

http://www.readynas.com/?page_id=82

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har just nu fem Caviar Green diskar i mitt hårddiskkabinett. Fungerar toppenbra. Exakt om det är WD30EZRX eller WD30EZRS har jag ärligt talat inte den blekaste. Jag läste att ihop med mitt kabinett, Drobo S, så var Caviar Green certifierade att fungera toppenbra. Och tillverkaren säljer även kabinett med medföljande disk och då har dom valt Caviar Green. Det är därför jag valt dessa diskar. Och jag har helt enkelt gjort det enkelt för mig. När jag sett en disk till bra pris så har jag köpt den och petat in. Så jag har nu 500gb + 1.5tb + 2tb + 2tb + 2tb. Och om jag hittar en till till bra pris så kommer jag nog byta ut den mindre osv osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drobo är ju drobo.

Enkelt och lätt men saknar de funktioner jag vill ha.

Såg just nu att en disk rasat i pris från 2500 kr till 1300 kr.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=748007

Det enda som skiljer den disk som är kompatibel mot denna är DTL i beteckningen.

Vad som skiljer sig? Vet ni?

 

WD30EZRS= Kompatibel med Readynas Ultra 4

WD30EZRSDTL = Ej med på listan

 

Priserna tycks falla i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...