Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

TV-trubbel


gerd

Rekommendera Poster

Hej alla kunniga!

 

Sedan 3-4 veckor händer det ganska ofta att TV-bilden blir helt blå och både bild och ljud försvinner. Om jag då trycker på

fjärrkontrollen en gång till, så kommer allt tillbaka. Problemet är att om DVD-spelaren är igång när detta händer så kommer

inte filmen igång mera, bara TV-programmet. DVD:n rullar filmen, men ingenting händer i rutan. Så frustrerande!!!

Varken TV:n eller DVD:n är äldre än tre år. Det konstiga är också att detta bara verkar inträffa på kvällarna...

 

Alla tips och råd är välkomna!!

 

Hälsningar, gerd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för tv och vilka typer av anslutningar använder du mellan dina apparater (sladdar och kontakttyp) ?

 

Har du kontrollerat att alla sladdar är ordentligt anslutna i dina apparater?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! TV:n heter Finlux och jag har kollat alla anslutningar, dom sitter som dom har gjort hela tiden.

Det finns en scartsladd, f.ö. är det "vanliga" sladdar och kontakter och urtag. Jag är inte så bra på

det här med sladdar, vad dom heter och så, men ingenting har ändrats sen första installationen.

 

Hälsningar, gerd

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tro att problemet beror på en glapp i en scartkabel. Har själv råkat ut för att en sådan glider ur kontakten några ggr. Har du andra kablar att prova så gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...