Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

formatet cda


BeSon

Rekommendera Poster

Hej på forumet.

 

Skulle bränna ihop några låtar från olika musikskivor i format .cda, inköpta=äkta, till en spelbar skiva att användas i bilen, spelaren i bilen fixar inte mp3.

 

Alla låtarna på de olika skivorna är i format .cda och heter lika track01.cda track02.cda osv.

 

Kan någon hjälpa mig att få in track01.cda från skiva 1 och track01.cda från skiva 2 och skiva 3 till min samlingsskiva i cda format?

 

Började på prov att kopiera de olika låtarna jag ville till HDn och bytte namn till track01.cda track02.cda osv. i den ordningen de skulle ligga.

Det gick inte de fick formatet mp3.

 

Något enkelt knep är det bästa och inga betalbrogram.

 

Ha en bra da

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Bränn dom i .wav format så borde det fungera ifall du har en option i ditt nuvarande brännarprogram.

 

Annars testa detta:

CDBurnerXP är gratis och hanterar cda, men detta format är inte direkt en fil som du kopierar utan informationen om ljudspåret. Du använder drag & drop så extraheras ljudspåret till din kompilation.

 

Se till att bocka ur eventuella 3:e parts program under anpassad installation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar.

 

Är i stugan just nu så det blir test när jag kommer hem i slutet av veckan.

 

Funderar, funkar .wav formatet i äldre spelare som stödjer .cda?

 

Ha de bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Jag brände mixade musik CD med .wav låtar på 90-talet och dessa funkade i vanliga CD-spelarna som jag använde då.

 

Man väljer naturligtvis ljud CD i brännarprogrammet och dessutom är .wav förlustfritt till skillnad om du rippar till mp3.

Du kan ju rippa till flac fomat som också är förlustfritt - om ditt brännarprogram stöder detta.

CDBurnerXP stöder dom flesta formaten inkl. flac.

Sedan konverteras dessa format till ljud cd när du skall bränna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...