Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Webcam problem


Thomas031

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har en Creative webcam VF0530 som fungerat perfekt. Nu till mitt problem som jag hoppas någon vänlig själ kan hjälpa mig med. Helt plötsligt fungerar den inte som den skall. När jag skall slå på den på msn, skype tex. så lyser lampan till en kort sekund för att sedan inte lysa dvs inte på.

 

Jag har provat fler sidor att chatta på med cammen men det är samma resultat. Jag ser den andra men inte mig själv fast lampan ibland lyser. Har jag på någotvis bockat av något i någon intställning för det känns som en inställnings grej. Kör jag camman i sitt eget program bara så funkar den perfekt. Jag har testat att installera om cammen men med samma resultat. Jag har även installerat google chrome även där samma problem. Vore tacksam för all hjälp om jag skall hitta någon annan drivrutin eller måste ändra i någon inställning.

 

Mvh Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Prova att uppdatera program och drivrutiner http://support.creat...=CategoryID:218

 

Sedan sitter det väl kanske en knapp uppe på kameran för att aktivera den?

 

Kontrollera om du har någon gul markering i Enhetshanteraren vid någon enhet, som indikerar att något är fel i listan som kommer upp.

 

Kontrollera att Webbkameran syns under Bildenheter.

 

I Vista/Windows 7

Start > i sökfältet skriv Enhetshanteraren > klicka på Enhetshanteraren => Då öppnas enhetshanteraren.

 

Windows XP

Start > Inställningar > Kontrollpanelen > System > Maskinvara > i Systemegenskaper klicka på Maskinvara > Enhetshanteraren

 

Eller

 

Högerklicka på "Den här datorn" > Egenskaper > Maskinvara > Enhetshanteraren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...