Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trött på ständiga uppdateringar


sotlugg

Rekommendera Poster

Skulle inte våga diktera villkoren för storleken på en uppdatering. :)

 

Antar att de flesta omöjligt kan avgöra vilka eventuella fel eller brister ett operativsystem kan ha för att möta framtiden. Säkrast att uppdatera.

 

Enligt min bedömning så är en uppdatering nånting litet. Att korrigera brister som gör systemet slö. Men om det är för stort omfattande eller väldigt många så är det inte länge en uppdatering. Så väger det mer över att vara en uppgradering. Men en uppgradering kan inte heller vara för omfattande när det måste råda för samma Windows sen första installation.

 

Tekniskt sett så skulle windows 7-användare till slut kunna sitta med Windows 8 när uppgraderingar skett successivt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det gäller uppdateringar av Defender/Security Essentials så är det klart att de kommer oftare än en gång i månaden men då är det ju uppdateringar av virusdefinitioner och inte uppdateringar av programkoden. Jag använder inte någondera och inte heller MS Office som jag också ser i Mikaels bild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Det operativsystem som är mest tröttsamt med ständiga uppdateringar är enligt mig - Linux Mint 13.

Microsoft Windows kommer överhuvudtaget inte ens i närheten av antal uppdateringar som ett flertal gånger i veckan, ibland flera om dan som Linux Mint 13 får via Mint Update.

 

Tex. denna dök upp nyss och det är minst den fjärde Mint Update sedan i måndags, alla givetvis olika för olika saker, oftast små fjolluppdateringar som säkert kunnat vänta (Nivå 3).

Självklart gäller ju samma sak här; beror på vilka funktioner man aktiverat, vilka program man har installerat och vilken hårdvara man har.

 

post-73434-0-58908200-1363787988_thumb.png

 

Microsoft har ju åtminstone vett att schemalägga dom flesta till 2:a tisd varje månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Japp, så var det dags för nästa Linux Mint 13 Update, tog bara nån timme sedan förra...;)

 

post-73434-0-71138100-1363801579_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Eller att uppgradera från Windows 7 till Windows 8 http://windows.micro...-se/windows/buy

 

Eller att uppgradera från tex. Adobe Reader X (ver.10) till Adobe Reader XI (ver.11) http://get.adobe.com/se/reader/

 

I båda dessa exempel gäller att endast uppdateringar kommer till installerad utgåva, vill man uppgradera så måste man installera ny utgåva manuellt och då kommer uppdateringar till den nyare utgåvan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...