Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

3G, nerladdning upphör, surfa funkar?


stalarm

Rekommendera Poster

post-125508-0-28642000-1331119095_thumb.jpg Hallå hallå!

 

skulle behöva lite hjälp på mitt problem:

 

jag har en 3g sticka från telenor (16gb/sek). på min nyinköpta dator så funkar det inte att ladda ner program, tex firefox, skype, vlc mm. när den skall ladda ner .exe programmet så upphör nerladdningen efter varierande procent. det kan vara 10% första gången 14% andra gången och 7% tredje gången. det är några gånger som nerladdningen har kommit upp till 40% och mer. men den blir aldrig 100%.

 

då har jag provat att använda andra 3g modem, både från telenor och från andra operatörer, men det har ej funkat då heller.

så har jag provat att sätta i en kabel i nätverksporten, och då funkar det alldeles utmärkt.

 

på det sättet har jag kommit fram till att det är ett "usb internet" som inte funkar.

ringde både Microsofts support, men jag tror att vi alla vet att dom är lite jobbiga att ha och göra med, så ingen hjälp fick jag där.

då ringde jag Inets support (där jag köpte datorn), dom försökte hjälpa mig så mycket dom kunde men vi lyckades ändå inte lösa problemet. det som dom kom fram till var att det måste vara någon drivrutin som inte funkar som den ska.

så nu efter att ha försökt letat och letat efter alla möjliga olika drivisar som kan fixa det har det ännu inte löst sig.

 

Datorn: vet inte vad allt heter men jag lägger upp en bild på förpackningarna

 

 

behöver all hjälp jag kan få!!

 

Tack alla som svarar! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer om du stoppar i USB-stickan i en USB-kontakt som du inte haft den kopplad till tidigare för att få drivrutinerna att installeras om igen)?

 

När nerladdningen stoppas, ändrar lampan på modemet färg samtidigt?

Min personliga uppfattning om USB-modem är att det ofta är skräp med dålig kontakt som då kan orsaka att internet kopplas ner, man kan se det på att lampan ändrar färg eller slocknar helt.

 

Går det att surfa då nerladdningen stoppat?

 

Hur ser det ut i enhetshanteraren, några varningar?

Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\System\Enhetshanteraren

 

Händer det att nerladdningen startar igen efter att ha stoppat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har provat att både sätta den i usb 2 och 3 på både fronten och i direkt i moderkortet, ingen skillnad.

jag har också provat att installera om hela os och försökt igen, laddat ner driven till stickan separat, använt ett en helt annan 16 mb/sek sticka, installerat och om installerat diverse andra driv för både moderkort, ethernet, usbstyrenheter mm.

 

ingen skillnad.

 

Jag kan fortfarande surfa när nerladdningen har stannat. På adobe flash står det att den har uppkoppling men ändå ökar inte procenten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har liknande problem med min 3g telenor sticka fast det låter som det är värre hos dig mitt problem kommer och går :rolleyes:

 

Genom att använda downloadmanagers kommer du lite runt problemet...

 

så har jag provat att sätta i en kabel i nätverksporten, och då funkar det alldeles utmärkt.

 

Förrästen hur fick du 3g sticka att funka i nätverksporten eller menade du nåt annat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Förrästen hur fick du 3g sticka att funka i nätverksporten eller menade du nåt annat?

 

nej det var såklart inte stickan som gick in i närverksporten. ett fast internet med kabel gick utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej inga problem i enhetshanteraren heller...

 

jag har jobbat som it-tekniker, så jag vet alla dessa normala ställen och de lite mer onormala ställena det kan förekomma problem på. men tydligen är detta ett extremt onormalt problem. som jag sade innan så kunde inte Inets support hjälpa till heller. och dom borde ha ganska bra koll på sina produkter tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver surfa funkar .Menar du bra värden enligt bredbandskollen och att SVTplay fungerar oklanderligt på högsta upplösningen.Surfning i sig behöver ju inte vara särskilt krävande.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...