Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet Explorer 10 preview


NordicOne

Rekommendera Poster

Flyfisherman

Hej,

 

Det där gäller väl endast Internet Explorer 10 som startas från Desktop?

 

Startar man Internet Explorer 10 från Metro så är det mer begränsat bl.a. Flash free om man har detta installerat på datorn.

 

Dessutom om man har surfat med Metrro IE10 så finns inget av dess historik i Desktop IE10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket möjligt... jag skulle personligen inte köra Metro på en vanlig dator men det kanske man inte behöver i Windows 8 fortfarande beta så... :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Mycket möjligt... jag skulle personligen inte köra Metro på en vanlig dator men det kanske man inte behöver i Windows 8 fortfarande beta så... :unsure:

Jag kör Windows 8 Consumer Preview (beta) både 32 och 64 bitars utgåvan virtuellt på en stationär PC med vanliga lcd-skärmar (2.st).

 

Metro går inte att stänga av. ;)

 

Faktum är att Desktop (Skrivbordet) som man startar och kör annat ifrån också är en app i Metro.

 

Sen kan man ha olika åsikter om Metro, visst går det att köra utan pekskärm, man får vänja sig i nuvarande versionen att allt "scrollas" sidlänges, horisontellt istället för vertikalt.

 

Jag har väl ännu inte blivit så imponerad av Metro apparna så jag har installerat vanliga program och kör dessa som vanligt. Dom jag använder mest har jag fäst på aktivitetsfältet i Desktop - inkl. Firefox som jag föredrar istället för IE10.

 

Men jag skall testa IE10 lite mer framöver och se vad denna kan erbjuda och som kanske är bättre än IE9. Och då menar jag Desktop versionen av IE10 som skiljer sig från Metroversionen som sagt.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är skillnad på Developer Preview och Consumer Preview i detta avseende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...