Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn har hackat upp sig på en uppdatering


svealo

Rekommendera Poster

Hej! Min Samsung RV515 har hackat upp sig på en uppdatering. Det står hela tiden "Stäng inte av datorn Installerar uppdatering 1 av 6.. ". Datorn har stått så här i ca 8 timmar utan att något hänt och jag kan inte göra något. Jag har testat att starta om den men det kommer ändå upp "Stäng inte av datorn Installerar uppdatering 1 av 6.." . Jag har också testat att ta ut batteriet och sätta i det igen men uppdateringen fortsätter ändå. Jag kan inte se menyn eller något.

 

Någon som vet varför det är så här? Tacksam för svarsmile.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror nog du får stänga av datorn och hoppas på det bästa.

 

Finns inte mycket annat att göra...

Om du får problem, återkom. Varför det blivit såhär? Tja, gör en kontroll av hårddisken. Det skadar aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror nog du får stänga av datorn och hoppas på det bästa.

 

TS:

Jag har testat att starta om den..//..har också testat att ta ut batteriet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jannejanne

Jag gissar du har en hårddiskskada som => att Windows är skadat.

För att undersöka hårddisken finns testprogram som vanligen bränns som iso/imagefil på en CD och sedan startas datorn från CD och programmet kollar hårddisken utan Windows (praktiskt eftersom du inte får igång Windows)

Namnen är namn på hårddisktillverkare.

http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287

 

Blir resultatet att du har en hårddiskskada.

Med lite flax kan du rädda egna filer du vill ha kvar till tex ett USB minne eller USB disk genom att starta datorn med en LinuxliveCD.

Tex Puppylinux. Finns beskrivet i trådar här på eforum.

Annars blir det

 

Köp ny hårddisk.

Ta ur den gamla disken.

Installera om Windows, drivare osv.

Vill du rädda filer finns tex möjligheten koppla gamla disken till en SATA/IDE till USB adapter (ca 250kr) och föra över till nån dator.

Om du inte fick till det med Puppylinux.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Är det denna dator? http://www.samsung.c.../NP-RV515-S01SE

Verkar finnas med olika operativsystem på den modellen, vilket är det på din?

 

Jag har testat att starta om den men det kommer ändå upp "Stäng inte av datorn Installerar uppdatering 1 av 6.." . Jag har också testat att ta ut batteriet och sätta i det igen men uppdateringen fortsätter ändå. Jag kan inte se menyn eller något.

 

Det blir alltså så när du startar datorn och den skall starta upp Windows?

Om du stänger av den igen helt - håll inne strömknappen minst 4 sek så den helt stänger av sig.

Sedan när du startar så tryck F8 upprepade gånger under uppstarten och väljer starta i Felsäkert läge.

Om du lyckas bättre då att få igång den.

 

Vet du vilken Windows uppdatering du försökte installera, för det var väl ett tag sedan Microsoft hade en större uppdatering, dessa brukar släpas 2:a tisdagen varje månad.

 

Har du haft några problem tidigare?

Har du installerat några program eller gjort något annat innan det började krångla?

 

Korrupt filsystem orsakat av felaktig avstängning av Windows tidigare, dålig hårddisk eller att någon drivrutin slutat fungera. Tänkbara orsaker.

 

Men att försöka rädda viktiga filer är en bra idé som du fått tips om.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
ytterfilen

Hej! Min Samsung RV515 har hackat upp sig på en uppdatering. Det står hela tiden "Stäng inte av datorn Installerar uppdatering 1 av 6.. ". Datorn har stått så här i ca 8 timmar utan att något hänt och jag kan inte göra något. Jag har testat att starta om den men det kommer ändå upp "Stäng inte av datorn Installerar uppdatering 1 av 6.." . Jag har också testat att ta ut batteriet och sätta i det igen men uppdateringen fortsätter ändå. Jag kan inte se menyn eller något.

 

Någon som vet varför det är så här? Tacksam för svarsmile.gif

 

Har haft samma problem.

 

Hårddisken var full. Starta i felsäkert läge och radera några filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...