Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 8 - Ominstallera borttagen app samt installera köpt app på annan dator


Flyfisherman

Rekommendera Poster

Flyfisherman

Ominstallera borttagen app samt installera köpt app på annan dator

Om du har högerklickat på en 'app' i Startskärmen (fd. Metro) och längst ned i menyn som kommer upp valt Avinstallera, så kan man återinstallera en sådan.

 

Om man har köpt en app så får man installera den på 5 datorer.

Vill man installera på nästa 6-10 datorer måste man skapa och logga på med nytt Windows Live Id och köpa appen igen.

Man måste då använda den dator som man vill göra detta på.

Information: Microsoft Använd ditt Windows Store-konto för att installera appar på upp till fem datorer

Man måste ha Microsoft konto (Windows Live ID) för att kunna installera.

Har du inget så skapa ett gratis här: https://signup.live....mkt=sv-se&lic=1

 

Metod 1 förinstallerade gratis appar som följer med Windows 8

  1. Starta Store appen
  2. Microsoft Store > högerklicka på bakgrunden eller Svep ned från skärmens övre kant > klicka på 'Dina appar' längst upp
  3. Välj app och längst ned klicka 'Installera'.
  4. Information om installation kommer upp till höger på skärmen

Metod 2 köpt app som du även kan installera på upp till 5 datorer och detta görs från en av dessa där den inte finns.

  1. Starta Store appen
  2. Microsoft Store > högerklicka på bakgrunden eller Svep ned från skärmens övre kant > klicka på 'Dina appar' längst upp
  3. En lista kommer upp med appar som du äger, klicka och markera den eller dom köpta appar som inte är installerade på din maskin. En bock visas på appen.
  4. Längst ned klicka 'Installera'.
  5. Information om installation kommer upp till höger på skärmen

Obs. Om du redan har använt kontot för att installera appar på fem olika datorer, måste du ta bort en av dessa datorer från kontot innan du kan installera appar på en annan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Är inloggad med ett Microsoftkonto, hotmail.se

När jag klickar på Store så får jag en bild av kassen i helskärm i ca 0,5 sekunder och sedan är jag tillbaks i Start igen..

 

Vad är det som spökar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inloggad med ett Microsoftkonto, hotmail.se

När jag klickar på Store så får jag en bild av kassen i helskärm i ca 0,5 sekunder och sedan är jag tillbaks i Start igen..

 

Vad är det som spökar?

Då är det något som inte står rätt till på din maskin, kan man tro.

En app tex. Store appen som är startad, är normalt igång även om man växlat tillbaks till Startskärmen, skrivbordet eller öppnat en annan app.

 

Kan du se om den är igång genom att växla fram den med Alt + Tab

eller högerklicka på Aktivitetsfältet i skrivbordet och välj Aktivitetshanteraren > fliken Processer > kategorin Appar och där skall man kunna välja den appen.

Se exempel på hur det ser ut med appar i Aktivitetshanteraren i Stänga App inlägg #13

 

Annars så har den inte startats upp korrekt utan stängt ned direkt.

 

Och ja, jag har också inloggning vid Windows 8 uppstart med hotmail.se

Just ja, Microsoft Store fungerar endast med Windows 8 skarp version, Ej med Windows 8 förhandsversionerna DP, CP, RP

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...