Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Allt i ett dator


lubaebo

Rekommendera Poster

Står i begrepp att köper ny dator. Fick rekommendation om "Allt i ett" dator. Är detta något att tänker på? eller skall jag köpa en stationär igen.

Tack för svaret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jannejanne

Jag skulle aldrig köpa en Allt i Ett dator. Orsaken är att de påminner om bärbara datorer, dvs svåra plocka isär. Vilket om det är några prestanda i dem innebär att när man öppnar en stationär och rensar den på damm. Så är det kört med en Allt i Ett dator.

Den dör värmedöden.

Men jag bygger mina datorer själv, ser till att jag har stora lättmekade chassin och har luftfilter på insuget för att minska dammet i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för Ditt bra svar. Jag är övertygad att håller mig till en stationär dator.

Jag fick veta att reparationer skulle vara komplicerade.

Tyvärr är jag inte så bra att bygga en själv. Ha en trevlig weekend.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

 

Tyvärr är jag inte så bra att bygga en själv. Ha en trevlig weekend.

Nja inte behöver du bygga en själv.

Det finns olika alternativ till stationära datorer.

 

Bl.a.

Märkesdator - inget för mig personligen dock.

 

Färdiga 'paket' - byggda av olika butiker som tex. Inet, Komplett, Alina Systems för att nämna några. Väl att märka att dom ingående delarna är av kända fabrikat.

 

Datorpaket som man själv väljer delar till och butiken sätter ihop och testar.

Lika här - ingående delarna är av kända fabrikat.

 

Har du sett denna tipstråd i samma forum din tråd ligger i:

KÖPGUIDE: Dator

 

Lättare att du får något tips & råd om du berättar lite mer om dina krav och vad du mest skall använda datorn till.

Avancerad film och fotoredigering tex. ställer ganska höga krav på processor och mycket minne etc. medan enklare kontorsarbete och surfa etc ställer väldigt låga krav - och därmed billigare pris.

 

Sedan är det det där med bildskärm, storlek etc. fast en sådan kanske du har.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla Dina goda råd. Det finns mycket att läsa om hos PC för Alla. Jag skall göra detta och fundera hur jag

skall göra. Tack igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...