Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

En uploadsida där inte ens JAG kan radera mina egna filer?


mrcreosote

Rekommendera Poster

Detta kanske låter konstigt, men jag lovar det är inget skumt i görningen. :rolleyes:

 

Finns det någon trygg upload sida (många stänger ju på löpande band) eller liknande moln-aktig tjänst, där jag kan ladda upp filer, och komma åt dem, men INTE ENS JAG själv kan radera dem? Och där de "alltid" finns kvar även om ingen laddar ned dem på ett tag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skum efterfrågan - sökte runt lite utan resultat.

 

Men t.ex yey.nu erbjuder att om man laddar upp utan ett konto så kommer det sparas så att man har möjlighet att se alla filer man laddat upp snabbt och enkelt och även möjlighet att ta bort dem via sin IP. Men om du använder hidemyass.com eller någon liknande hemsida och sen laddar upp antar jag att filen kommer laddas upp men inte sparas på din IP. Och på detta viset kommer filen laddas upp, du kommer kunna använda den så länge du minns URL-en men du har ingen möjlighet till att ta bort den heller..

 

Lite långsökt kanske ? kanske inte ens fungerar en gissning bara.

 

Men det beror vad du menar med åtkomst ? Att kunna titta på den och länka den till andra osv osv ?

 

trött och sjuk särskrivning dålig meningsbyggnad etc etc, ursäkta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter ungefär som det jag menar ja ! Tack ska kolla, men fler tips mottages gärna.

 

Grejen är att jag har filer vars innehåll jag har lite kluven inställning till, och det har hänt att jag fått ett ryck och raderat dem, och sen ångrat mig.. Jag är sån drama queen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade själv personligen var lite problematiskt.. då man inte såg uppladdningsknappen om man använde något som Hidemyass, testade med tre olika fast endast på yey.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej så där nu har jag det:

 

Yey.nu sen trycker du på inställningar som icke inloggad sen väljer du:

 

Vara dolda ifrån andra med samma ip.

 

Och sen klart. :D

 

Otroligt härlig uppladdnings sida många bra funktioner :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag såg det också, testar nu att ladda upp "vanligt" men det tar en evig tid, vet inte om den fastnat? Står ingen "progress bar" eller nåt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag såg det också, testar nu att ladda upp "vanligt" men det tar en evig tid, vet inte om den fastnat? Står ingen "progress bar" eller nåt...

 

filstorlek ? gick jättesnabbt för mig att dra upp en ganska stor bild och jag fick fram en progressbar o.o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad betyder "dolda för andra med samma ip" om det är bara jag som har denna dator? kommer jag ens själv att komma åt dem då?

 

Och nu menar jag alltså när jag är där som "mig själv", inte via hidemyass, för det funkar ju som sagt inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad betyder "dolda för andra med samma ip" om det är bara jag som har denna dator? kommer jag ens själv att komma åt dem då?

 

Och nu menar jag alltså när jag är där som "mig själv", inte via hidemyass, för det funkar ju som sagt inte?

 

Om man laddar upp en fil och har att den visar för alla med samma Ip så kommer filerna listas på startsidan för alla som har samma Ip som dig, dvs alla i ditt hem. och alla med den ip'n kan lätt komma åt filerna, ta bort dem etc etc.

 

Om man väljer dolda för andra med samma IP, så innebär det kort och gott privat, ingen kommer att kunna röra den är jag ganska säker på. Och när du laddar upp den kommer det stå en URL efter att filen är uppladdad så det gäller att du sparar den i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man laddar upp en fil och har att den visar för alla med samma Ip så kommer filerna listas på startsidan för alla som har samma Ip som dig, dvs alla i ditt hem. och alla med den ip'n kan lätt komma åt filerna, ta bort dem etc etc.

 

Om man väljer dolda för andra med samma IP, så innebär det kort och gott privat, ingen kommer att kunna röra den är jag ganska säker på. Och när du laddar upp den kommer det stå en URL efter att filen är uppladdad så det gäller att du sparar den i så fall.

 

Hmm, så om jag väljer "dölj för alla som har samma ip" gäller det alltså att jag sparar länken, jag kan komma åt filen då, alltså bara ladda ner den, även från denna datorn? Men aldrig radera den? Inte helt solklart på deras sida tycker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, så om jag väljer "dölj för alla som har samma ip" gäller det alltså att jag sparar länken, jag kan komma åt filen då, alltså bara ladda ner den, även från denna datorn? Men aldrig radera den? Inte helt solklart på deras sida tycker?

 

 

Du kan ladda ner den till alla datorer vart du vill, så länge du har URL:en. Och du kommer inte ha någon möjlighet att radera den i princip. Indeed framgår lite dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller bara jag sparar URL:en då, och inte får ett ryck och slänger den också då, egentligen är ju problemet detsamma som med de ursprungliga filerna... Egentligen är jag tillbaka på ruta ett :rolleyes:

 

Men jag försöker ladda upp nu, tar som sagt en himla tid, en fil på 1 gig, har säkert hållt på en halvtimme, ingen progress bar, står bara "vänta din fil håller på att laddas upp" Vågar man tro att det jobbar på fastän det inte syns nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan tänka mig att det beror på vad du har för uppladdningshastighet?

låter inte helt orimligt om du har en väldigt låg uppladdningshastighet som många har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter på en trådlös, och det står i anslutningens "status" att den är på 117 mb/s, men när jag kollar på ww.bredbandskollen.se står det dessa hastigheter: "ta emot filer : 49 mbit/s" och "skicka filer 58 mbit/s"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...