Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet i TV:n. Är jag lurad?


gunnevi

Rekommendera Poster

Jag har köpt en ny TV. Den har "internet".

Jag vill kunna se internet på min tv, t.ex internetbaserade TVprogram, som Svtplay, urplay och tv4play. Omöjligt, jag kan bara få in vissa länkar som SONY valt ut, t.ex Youtube och Facebook. Jag trodde internetTV betydde internet i TVn. Är jag lurad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det är så att du är begränsad till dom tjänster som Sony har valt stt stödja. Dock så kommer det då och då programuppdaeringar till dessa "smarta" tevesar. Så möjligheten finns att de tjänster du vill åt kommer kommma i framtiden. Men det går nog inte att säga med säkerhet om och när.

 

Du kan ju alltid kontakta svt och tv4 och be dom kontakta sony för att försöka öppna för tjänsterna. Speciellt ligger det i tv4s intresse då dom tjänar pengar på det. Svt tjänar väll inget på play förutom de dom redan drar in på tv-straffavgiften.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att reklamera precis som Cecilia säger. Det är flera bolag som har samma sak på g. Bla Apple.

Idén är att TV-ägaren bara kan se det Sony Apple osv. får betalt för att visa. På så sätt kan Sony Apple osv ta ner priset på TVn och och tjäna pengar från de företag vars program visas i TVn.

I princip samma ide som Comhem, Viasat, Boxer.

Du betalar för nått och kan sedan bara se de TV-kanaler som Comhem, Viasat, Boxer.

Istället för att bara klämma upp en Satellit TV antenn

och kolla på alla gratis kanaler som går att ta in.

Och med en dator finns ju 1000-tals TV kanaler på internet.

Att sedan om man vill koppla datorn till en TV för större bild eller en projektor med 90"duk(som jag kör).

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=350631

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avgör här själv om det framgår vad som är möjligt med tv:n

 

http://www.sony.se/hub/internet-tv

 

Problemet är att Sony använder ordet internet

vilket för alla är synonymt med tillgänglighet till allt på internet

De formuleringar som Sony använder gäller för vilken dator som helst.

Vad det inte säjs är att man inte kan komma ut på internet med den.

Påminner lite om reklamen för mobilt bredband. Blev nyligen uppring av tele2/comviq säljare som ville jag skulle välja deras mobila 3G istället för ADSL.

När jag frågade om de hade täckning där jag bor 3 km från Göteborgs centrum på översta våningen i ett 3-vånings trähus blev svaret JA. När jag frågade varför det står Endast nödfall på min Comviqmobil och varför jag måste gå ut utomhus för att använda mobilen blev det tyst i luren och jag la på.

På företaget där jag jobbar här i Göteborg håller man på att installera mobilförstärkare.

För mobiltelefoner fungerar så dåligt inomhus eller fungerar inte alls.

Men ser vi nånsin: OBS Täckningskartan gäller för mobilanvändning utomhus.

Eller OBS Täckningskartan gäller i princip. Du kan inte förvänta dig att mobiltelefoni fungerar överallt i Sverige. Tex inträffade 2003 en tågolycka i Hok i Småland. Just för att "trafikledarna" inte kunde komma i kontakt med tågpersonalen. För det var för dålig täckning.

Eller OBS Bara delar av internet går att nå med denna datorn, TVn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...