Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook - kan mail skickas men hamna i utkorgen?


Mymlan

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag skickade ett viktigt mail på jobbet idag (Outlook), som måste iväg idag, men när jag kom hem och gick in på webbversionen ser det ut som att mailet ligger kvar i utkorgen, dock står tiden och datumet som det skickades på mailet. Har det gått iväg, även om det ligger kvar i utkorgen, iom att datum och tid står där, eller kan jag utgå ifrån att det inte har levererats?

 

Jag har aldrig haft problem med Outlook tidigare och att mail inte levereras. Det enda som nu ser lite mysko ut på detta mailet när jag går in på det är att alla mailadresser (som kommer ur adressboken) är blåa, förutom en. Kan det då vara så att det gått iväg till alla utom den personen?

 

Jag skulle kunna skicka det en gång till, men det känns lite korkat och oproffsigt om det andra gick fram och dessutom blir det inte lika snyggt om jag skickar det med webbversionen...

 

Någon som vet något?

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Vilken Outlook version?

 

Det enda som nu ser lite mysko ut på detta mailet när jag går in på det är att alla mailadresser (som kommer ur adressboken) är blåa, förutom en. Kan det då vara så att det gått iväg till alla utom den personen?

Jag testade på min laptop med Outlook 2007 och skickade till mig själv samt med copy till min egen email där jag ändrade på e-mail adressen så den absolut inte skulle kunna hitta en mottagare.

 

Mailet låg i utkorgen precis så länge som det tog att skicka iväg det, sedan studsade det tillbaks med information om att mottagaren (den special jag hittade på)

 

Citat:

Delivery Status Notification (Failure)

The following message to <xxxx> was undeliverable. The reason for the problem:

 

5.1.0 - Unknown address error 550-'RCPT TO:<xxxx> User unknown'

-------------------------------------------------------------------

 

 

Däremot så fick jag mitt rätta email och tittar jag i 'Skickat' så ligger mailet där.

 

M.a.o. hur ser det ut i din 'Skickat' mapp?

Ser du inte mailet i 'Skickat' och det ligger kvar i Utkorgen så har det troligen inte gått iväg.

 

För övrigt använder jag POP3 mailserver, så jag vet inte om detta blir olika om man har tex. IMAP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Outlook 2010 och Exchange

En korrekt och en felaktig adress.

Brevet går iväg direkt. Når mottagaren. Omedelbar retur ang. den felaktiga adressen.

Nu är det väl inte säkert att ts "oblåa" adress är felaktig heller..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...