Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

bärbara börjar ge upp, satsa på nu?


kissekatten

Rekommendera Poster

Hej

Min gamla pc börjar bli lite trött. Batteriet håller inte och hänger sig lite till och från.

 

Så nu är det dags att börja leta nytt.

 

Har funderat på en surfplatta då jag tycker datorn är lite klumpig att bära runt på, och absolut för stor för att hålla på och krångla med på buss eller tåg.

Men behöver ha en "riktig" dator med. Men funderar på att köpa en stationär (mer för pengarna än bärbar?) och undrar hur det fungerar om det går att docka surfplattan till den stationära datorn då?

 

ta ett av pappas avlagda tangentbord och koppla in alltihop till tvn och ha som skärm?

 

Är detta en rimlig ide eller är det bara skit och jag ska köpa en ny bärbar i stället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surfplattor som kör t.ex. Android har inte så jätte bra stöd för externa enheter såsom tagnetbord och möss. Dock så finns det nu sådana här lösningar:

 

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1029727

 

Sen kan du också nu köpa en surfplatta som kör Windows 7 och sen köpa en uppdatering till Windows 8 när det kommer i höst. Windows 8 har ett helt nytt gränssnitt som är designat just för surfplattor och om du har Windows så har du fullt stöd för massor av extra enheter och du kan göra allt som du kan med en vanlig dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket :)

 

När i höst kommer windows 8 ?

Kan ju alltid hoppas att datorn överlever tills dess ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oh, ok

 

Hur mycket sämre prestanda är det på en surfplatta mot en bärbar dator för samma pris?

 

eller ska man säga, hur mycket dyrare är en bra surfplatta gämfört med en lika bra bärbar dator?

 

Livslängd...surfplattan känsligare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så mycket sämre prestanda i moderna surfplattor faktiskt men livslängden är väll inte lika lång eftersom skärmen inte är så skyddad och man släpar med sig surfplattan precis överallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...