Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

BSOD multiple_irp_complete_requests 0x00000044


Sabelström

Rekommendera Poster

Men funderade på om det fanns något annat program som kunde kolla disken.

Ja ett program som i alla fall kan rapportera om enklare saker är HDTune

Direktnedladdning http://www.hdtune.co.../hdtune_255.exe

 

Då väljer du först disk ur menyn

post-73434-0-35831300-1329920988_thumb.png

 

Sedan kollar du Health status och därefter kör du en Error scan.

Ja du kan också köra en Benchmark. Temperaturen på vald disk står också.

post-73434-0-60448900-1329920988_thumb.png

 

Lägg upp skärmbilderna.

Tex. vid Benchmark bör det se ut likvärdigt som på denna bild, där inte spridningen är alltför stor, utan dom gula prickarna hänger ihop. http://www.hdtune.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Än så länge funkar det bra. Har kopierat allt från disken utan problem, även tagit bort partionen o formaterat, även bytt kabel.

 

enligt inlägg #20 så är det det moderkortet jag har.

 

Har även bytt virus program.

 

Nu ska jag köra hdtune och se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt funkat än så länge, allt står ok på health och inga errors hittades.

 

Så nu kanske man kan lägga tillbaka all info på den igen, eller finns det fler tester jag bör göra först?

 

Kan ju inte göra ett write test medan jag har partioner på den, kanske skulle göra det med medan disken ändåå är tom?

 

Benchmarken ser ut såhär:

post-54944-0-38823600-1330039516_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där ser man att Fltmgr.sys (Microsoft Windows file system filter manager file) orsakar problemet.

http://www.fltmgrsyserrorfix.com/

Citat:

Fltmgr.sys is “Microsoft Filesystem Filter Manager” which is an important file system of Windows OS. This file system is responsible for correct arrangement and location of files in the hard drive of your PC. With the help of this valuable file Windows makes sure that data written on hard drive is not corrupted. When this file becomes corrupt, system is unable to read and process the stored files of hard disk and can also results in data loss situations. Therefore, you must fix fltmgr.sys error if you don’t want to lose your valuable data.

 

Kan man använda dom två programen som finns i länken eller är det bara skräp? DriverDetective och ReimageRepair

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser bra ut. Precis som på exempelbilden från HDTunes sida jag länkade till.

Som du ser går det långsammare mot slutet av disken, men det är också helt normalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man använda dom två programen som finns i länken eller är det bara skräp? DriverDetective och ReimageRepair

Nej det skulle jag inte göra, kostar pengar och riskerar att du får felaktiga drivrutiner etc.

Länken var mest för att jag citerade därifrån.

 

Är det problem riktigt sedan, så prova med att reparera via uppgraderingsalternativet som jag tipsade om längre upp inlägg #21.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Sabelström

Allt funkade bra efter formateringen och förflyttningen av filer, men nu är jag där igen, försöker jag tanka ner något via Utorrent till 3TB disken får jag blåskärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...