Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nokia Lumia 800


Talisman

Rekommendera Poster

Hejsan allesammans, håller på att få fnatt på min nya telefon,

 

Problem 1 Använder Zune till att lägga till ringsignaler följer denna anvisning på Microsoft:

  • 1Öppna Zune-programvaran och leta reda på den fil du vill göra till en ringsignal.
  • 2Högerklicka på filen och sedan på Redigera.
  • 3I listan GENRE kan du klicka på eller skriva in ringtone, och klicka på OK.
  • 4Anslut telefonen till datorn med hjälp av en kabel och synka sedan filen till telefonen.
  • 5Gå till startsidan, svep åt vänster till listan med appar och tryck på Inställningar start-icon-settings.png > Ringsignaler+ljud.
  • Tryck på listan Ringsignal och leta rätt på den nya ringsignalen som du just lade till.

Men vad händer den lägger sig i Nokia Musik??? signalerna är långt under 40 sek som krävs.

 

 

 

 

 

Problem 2: När jag vill ansluta till mitt trådlösa nätverk t om varit in i min router lagt till MAC adress till telefonen allt frid o fröjd tills jag vill ansluta med nyckeln till mitt nätverk.. Anslutningen misslyckades får jag till svar.. Alla mina andra enheter kan jag ansluta utan problem.Samt mina vänner har inga problem med att ansluta till mitt efter att min inte anslöt.

 

 

 

 

Jag blir snart gråhårig av detta..någon som har några tips..:unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående din ringsignal. Dom dyker upp högst upp i listan tror jag. Så har du provat att när du öppnar listan med ringsignaler att skrolla uppåt?

 

Och vilken krypteringsmetod använder du för ditt nätverk? Du kanske har en som inte stöds av telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående din ringsignal. Dom dyker upp högst upp i listan tror jag. Så har du provat att när du öppnar listan med ringsignaler att skrolla uppåt?

 

Och vilken krypteringsmetod använder du för ditt nätverk? Du kanske har en som inte stöds av telefonen.

WPA2 PSK (AES), har inte hittat några trådar om vad den kan ansluta på...:unsure:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har WPA-Auto Personal TKIP+AES på mitt trådlösa nät och min LG Windows Telefon 7 fungerar fint med det. Prova ställa om tillfälligt till något liknande och se om du kan ansluta då. Fungerar det så kanske det är så att luren inte klarar WPA2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har WPA-Auto Personal TKIP+AES på mitt trådlösa nät och min LG Windows Telefon 7 fungerar fint med det. Prova ställa om tillfälligt till något liknande och se om du kan ansluta då. Fungerar det så kanske det är så att luren inte klarar WPA2.

Enligt denna sida ska den ju klara WPA2 både personal och enterprice:

http://www.nokia.com/se-sv/produkter/telefon/lumia800/specifikationer/

Prova utan kryptering på routern en kort stund för att testa om den kopplar upp då.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt denna sida ska den ju klara WPA2 både personal och enterprice:

http://www.nokia.com...pecifikationer/

Prova utan kryptering på routern en kort stund för att testa om den kopplar upp då.

 

 

Testade på jobbet där kan han koppla upp, tror att det är ngt med min nyckel att jag för in fel tecken, ska undersöka det hela, hemma utan kryptering kunde han inte alls koppla upp sig heller..Men ska ge den ett försök till.. Tackar för all hjälp..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket trådlösa nät har du? 802.11b/g/n? För det kanske är en idé att prova ändra bokstav. Du kan ha hittat en bugg i nätverksdrivisen på just den bokstaven du använder trots allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket trådlösa nät har du? 802.11b/g/n? För det kanske är en idé att prova ändra bokstav. Du kan ha hittat en bugg i nätverksdrivisen på just den bokstaven du använder trots allt.

802.11/n men skall försöka att ändra de bokstäver i krypteringsnyckeln som jag är osäker på, , hur ändrar jag bokstav på b/g/n?, är det det du menar??
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, att växla ned till G-tillexempel. Dock skiljer sig metoden för hur man gör mellan olika routrar så det finns inte ett enkelst svar på hur det går till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, att växla ned till G-tillexempel. Dock skiljer sig metoden för hur man gör mellan olika routrar så det finns inte ett enkelst svar på hur det går till.

Kan det inte vara så att krypteringsnyckeln är för lång för mobilen att handha
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo risken finns. Men du nämner i ett tidigare inlägg att luren inte kunde ansluta även om du körde okrypterat. Då låter det mer som att det är något annat än krypteringen som ställer till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo risken finns. Men du nämner i ett tidigare inlägg att luren inte kunde ansluta även om du körde okrypterat. Då låter det mer som att det är något annat än krypteringen som ställer till det.

Ok, ska ta tag i att växla ner till G samt att göra om nyckeln.. Tack för hjälpen så länge..:thumbsup: Såg förresten dessa inlägg i ett forum länk nedan..

 

http://forums.techarena.in/portable-devices/1444640.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu provat på G bandet samt böt kanal.. men ingen förbättring samma visa "Anslutningen misslyckades"

 

Kan DHCP vara boven i dramat, kan telefonen inte ansluta till en given IP adress på Routern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick till svar från Nokia carecenter.. Uppdatera Routern Netgear WNR 3500L, men det finns ingen nyare Firmwire än den som finns installerad.

 

Sedan skall Nokia släppa en förbättrad mjukvara till WIFI och batteritid så man får se om det blir bättre...:unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...