Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tips - Vektorklockor


Flyfisherman

Rekommendera Poster

Hej,

Ja som rubriken lyder så finns 50 st. olika gratis vektorklockor att välja från i programmappen Free Vector Clocks sedan man installerat. Varje klocka tar upp c:a 1,1MB totalt c:a 56MB för alla 50 klockorna, så varje klocka är oberoende av dom övriga - egen programfil. Går att installera som portabel klocka på ex. USB-minne.

 

Vector Clocks - Best of 2011 http://www.downloadc...locks_-_best_of

 

Bland funktionerna som man kommer åt med högerklick på klockan

  • Sätta alarm
  • Sätta alarmtext.
  • Välja mp3 fil för alarmljudet
  • Använda egen bakgrundsbild i klockan.
  • 3D-setting går att dra och "skeva" flippa etc. Nedre vänstra hörnet
  • Välja visning av digital tid, datum, tidszon eller blankt på urtavlan förutom visarna och siffrorna.
  • Ändra storlek genom att dra i nedre högra hörnet.
  • Rotera genom att dra i övre vänstra hörnet.
  • Starta med Windows
  • Genomskinlighet
  • Välja bort klockglaset (ger klarare bild)
  • Etc. etc.

 

Ett urval. Windows trista orginal klock-gadget ligger längst upp till höger på skärm nr. 2 som jämförelse.

post-73434-0-15442800-1329553063_thumb.jpg

 

Finns flera sajter och typer av vektorklockor, både gratis och betalvarianter, men detta är vad jag testat och endast Free alltså gratisvarianten, det går att installera en betalvariant som trial också men jag bockade ur detta under installationen.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, där fanns ju lite att välja på. Såg dock något annat på din skärmbild, som jag undrar över. :unsure: Core Temp visar en klock frekvens på 12664 Mhz för din Core i7. Måste vara världsrekord flera gånger om. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, där fanns ju lite att välja på. Såg dock något annat på din skärmbild, som jag undrar över. :unsure: Core Temp visar en klock frekvens på 12664 Mhz för din Core i7. Måste vara världsrekord flera gånger om. :)

Hehe, ja Core Temp får ibland fnatt efter jag väckt datorn ur Viloläget.:lol:

 

Nog för att jag överklockat men inte mer än multiplier x42 dvs. i turboläget kör den i 4,2GHz

post-73434-0-61769200-1329576714_thumb.png

 

CPU idle nedan. Förövrigt testar jag Vector Clock Belfast (en av dessa 50) och bockat ur digital visning, tidszon, AM/PM och datum. Drog upp storleken lite och har dessa på min andra sekundära skärm. Vektorklockorna är alltså ingen gadget och för den som vill ha flera klockor för olika tidszoner så skall det gå bra också.

post-73434-0-93331100-1329576714_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...

Blir galen på detta design programmet...
Vill bara ha en enkel klocka med digitala siffror med vit bakgrund. Kan någon som är duktigt på Vector Clock Designer göra en sådan åt mig?

Snälla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir galen på detta design programmet...

Vill bara ha en enkel klocka med digitala siffror med vit bakgrund. Kan någon som är duktigt på Vector Clock Designer göra en sådan åt mig?

Snälla?

okej hittade tillslut en hyfsad  som jag kunde fixa till. Men hur gör jag klockan till en körbar exe fil?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Tyvärr, jag har själv inte använt denna "Vector Clock Designer" och jag vet heller inte hur man gör för att få en totalt digital vektorklocka.

Att få den som en exekverbar fil med ändelsen .exe vet jag inte, men borde inte det framgå i Designerprogrammet?

 

Men det finns kanske andra alternativ i fall du vill ha en Digital Vektorklocka.

 

Ps. I övrigt fungerar vektorklockorna ovan på alla operativsystem från Windows XP till Windows 10 utan mankemang.

post-73434-0-31803000-1458424621_thumb.png

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...