Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem efter misclick...


Gandhie

Rekommendera Poster

Okay, så jag skulle klicka på någon mapp och kom åt något annat av misstag i utforskaren i windows 7. Någonting hände hur som helst för nu ser utforskaren annorlunda ut just vad det gäller Dokument delen. När man trycker på t ex. "Bilder" under "Bibliotek" i det vänstra sido-navigationsfältet så kommer man ju direkt till mappen "Mina bilder" trots att även mappen "Delade bilder" egentligen finns där under. Det är som att den går till "Mina bilder" som default när man klickar där. Skillnaden nu är då att när jag på samma sätt trycker på "Dokument" och datorn tidigare har skickat mig direkt till "Mina dokument" så kommer jag nu istället till en sida där både "Mina dokument" och "Delade dokument" visas som undermappar samtidigt i fönstret. Det har inte varit såhär tidigare och jag har försökt återställa inställningar som jag kunnat hitta för dessa mappar och dessutom för layouten av utforskaren i sig men ingenting fungerar. Jag har verkligen ingen aning om vad det var jag lyckades göra, men det stör mig något kopiöst med hur det ser ut nu. Skulle bli väldigt glad för hjälp med att lösa det här lilla "problemet". Bifogar bilder för att visa skillnaden. Nu har jag öppnat undermappen "Mina dokument" för att visa hur det såg ut, men det viktiga är att det var till den sidan jag kom direkt av att trycka på bara "Dokument" tidigare. Hoppas jag förklarat tydligt nog och att någon kan hjälpa mig att lösa det.

 

// Amelie.

post-73099-0-98949100-1328914010_thumb.png

post-73099-0-89378600-1328914023_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade det men det åtgärdade inte problemet. Det visar istället delade dokument som tom och ändrar inte hur genvägen fungerar vilket är vad jag är ute efter. Skulle i sådana fall behöva ta bort hela mappen "Delat" under användare och det skulle ta bort inställningar med vissa program som jag inte bör röra. Någon som har en annan idé?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det detta du tagit bort, annars prova:

Bocka i delade dokument och ta bort.

 

Annars är tipset att sluta använda Biblioteksskräpet och använd nätverksmappar eller nätverksgenvägar i stället. Jag gillade Bibliotek när det var nytt men ju längre jag använt det ju sämre anser jag att det är.

 

post-124424-0-10791900-1329154523_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ta bort Delade Dokument i egenskaperna för dokument gjorde att jag iaf inte kan se delade dokument i fönstret, men det står fortfarande en sådan där övermapp över alla dokumentmapparna som inte var där tidigare. Helt mystiskt det här, jag har lyckats göra någonting konstigt som ingen tycks veta vad jag faktiskt gjort, vad jag ändrat eller vad som hänt... Hatar när sådant händer xD Tänker ha delade dokument borta så länge men det stör mig fortfarande att inte veta vad jag gjort och att inte kunna få tillbaka det till precis så som det såg ut innan. Ingenting kan jag hitta genom att googla heller. Om någon skulle komma på någonting om hur jag kan få tillbaka det "normala" så är jag tacksam xD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...