Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Så j*vla trött på att inte kunna hosta!


Gnam

Rekommendera Poster

Hej, jag har alltid haft problem med att hosta spelservrar för mig och mina vänner på vissa spel. För en minut sen försökte jag för 135421:e gången öppna portar, stänga av brandväggen, och googla fram en lösning.

 

Problemet: Jag kan inte hosta spelservrar för mina vänner på något spel som kör med Steam. Just nu skulle jag vilja få upp en Garry's Mod-server, men allt mina kompisar ser när de försöker joina är "server not responding".

 

Har googlat fram portarna, vilka var 27015 UDP resp. 27016 UDP. Öppnade dessa i routern, stängde av brandväggen, men fortfarande ingen framgång. Jag är så innerligt trött på att inget funkar trots att jag gjort som de flesta guider säger.

 

Därför så skulle jag vilja be om hjälp på ett lite speciellt sätt:

 

Om någon är beredd att hjälpa mig, så skulle jag kunna livestreama från min skärm, samtidigt som jag pratar med personen i fråga på skype eller liknande. Detta skulle underlätta enormt, så jag kan visa precis vad jag gör, och hjälparen skulle kunna peka ut precis vad som bör ändras!

 

Tack tusen gånger för att ni finns Eforum, ni har hjälpt mig otaliga gånger! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter du bakom ett modem av något slag? Bakom en router med NAT? Kanske att du där måste öppna upp denna port. En del tjänster sköter detta automatiskt medan för andra program måste man manuellt bereda väg genom en NAT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...