Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Compaq ipaq

Korko

Recommended Posts

Hur ska jag övertala min chef att jag ska få en Compaq ipaq? Jag kan ju inte bara säga att jag måste boka in mina tider i den, jag måste ha ett bättre argument, som inte är av privata skäl:)

/K

Hej!

Argument:

A) Effektivare planering (undvika dubbelbokning)

B) Undvika missförstånd genom att otydliga anteckningar inte existerar längre (vilket lätt kan bli fallet om man skriver med bläck i en pappersversion)

C) Synkronisering med Outlook. Enkelt göra din almanacka tillgänglig för medarbetare

D) Du kan ta med dig bland annat viktiga Word & Excelfiler som underlättar ditt arbete.

E)Smidig. Du slipper släpa med dig en "pappersbibel".

Micke

Tack för argumenten, det ska nog hjälpa mig lite på vägen ;) 1 poäng till dig.

Någon med mer argument är välkommen

Eh, han missade nog det viktigaste... Du kan spela Doom eller mp3 när du ski*** eh, sitter på toa... *oooops*

Kanske inte så rumsrent men nog så viktigt! ;)

Compaq rockar!

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

Det absolut bästa du kan göra med en Ipaq är ju att fjärrstyra (compaq)servrar som har remote insight board installerat.

Du kan alltså via trådlöst nätverk eller gsm inte bara fjärrstyra som med PcAnywhere, utan du kan både kall och varmboota, boota på fiktiv diskett etc. Du kan alltså t.o.m. göra en biosflash från hängmattan ;-)

Sen finns det väl PocketPC varianter av de vanligaste fjärrstyrningarna också.

Det låter nog som om jag gör det idag, men tyvärr fick jag 'bara' en Palm...

Däremot blev jag starkt impad av Compaqs demo på CeBit.

- My eyes have been so red, I've been mistaken for dead... But not tonight. (DM)

Supertack!!! Det var ett starkt argument som jag vid vissa tillfällen ha behövt göra. Jag är väldigt okunnig inom området, måste jag ha ett speciellt gsm modem till ipaqen? (extra tillbehör?) Eller finns detta redan så jag kan sätta i mitt gsm kort i den? Fjärrstyra min stationära dator vore guld värt för företaget, plus att jag kan fjärrstyra min hemdator ;)

/K

iPaqen kan köra vanliga PCMCIA-kort med en 'jacka' man monterar på den. Det finns nog info om det på deras hemsida.

För att fjärrstyra sen så behöver du ju antingen ett modem direkt i den dator du vill styra, alternativt en RAS-förbindelse in i ert nätverk.

- My eyes have been so red, I've been mistaken for dead... But not tonight. (DM)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...