Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Telenorsxxxxx :@


cybertears

Rekommendera Poster

som vanligt så ljuger telenor en rätt upp i ansiktet och säger du får ringa för 200:-/ mån och när dom är slut får du ett sms om det och så kan du inte ringa mer men har jag fått ngt sms? nej det har jag fan inte

men nej då, istället får man en räkning på över 700 kroner på samtal för att man inte har nån jävla koll på hur mycket man ringer för och hur länge man snackar och sen får man ett sms om att du kan snacka gratis i 100 minuter utan att det kostar något men får man det? nej för dom xxxxxxx säger en sak och gör en annan, hade detta inte varit bundet i två år framåt hade jag fan sagt upp skiten :@ :'(

 

 

--------------------------

jessar94

Könsord och sådant är inget som vi accepterar här på eforum, oavsett hur arga vi än är.

Så försök bit dig lite i läppen, är du snäll, när du vill ha ut din ilska.

 

Laso - Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det är lite som vanligt, en del får problem med sin operatör, andra har aldrig några problem.

 

Kan dock inte exakt hur deras olika abonnemang ser ut, men har personer i min närhet, som har Telenor, både vanlig mobil men även mobilt bredband, och dom har inte några problem liknande som beskrivs här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du fyllt 18? Ditt namn jessar94 tyder på det. Men det kan också vara så att eftersom du är född 1994 räknar Telenor dig som 18 dvs abonnemangets spärr har upphört att fungera.

Själv lessnade jag på Telenor innan du börjat i skolan...

Och vad det gäller mobiler finns bara ett sätt ha koll på utgifterna, köp mobilen kontant

och använd kontantkort, rekommenderar Halebob, billigare än Comviq. I verkligheten för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

som vanligt så ljuger telenor en rätt upp i ansiktet och säger du får ringa för 200:-/ mån och när dom är slut får du ett sms om det och så kan du inte ringa mer men har jag fått ngt sms? nej det har jag fan inte

men nej då, istället får man en räkning på över 700 kroner på samtal för att man inte har nån jävla koll på hur mycket man ringer för och hur länge man snackar och sen får man ett sms om att du kan snacka gratis i 100 minuter utan att det kostar något men får man det? nej för dom xxxxxxx säger en sak och gör en annan, hade detta inte varit bundet i två år framåt hade jag fan sagt upp skiten :@ :'(

 

 

--------------------------

jessar94

Könsord och sådant är inget som vi accepterar här på eforum, oavsett hur arga vi än är.

Så försök bit dig lite i läppen, är du snäll, när du vill ha ut din ilska.

 

Laso - Moderator

 

Tror att du har missförstått det hela. Dom där 200 kr/månad är en slags pott som du kan ringa upp. Det är summan du betalar per månad för abonnemanget. Ringer du eller SMS:ar för mer får du betala för det också.

 

Plussas på månadsavgiften.

 

Sedan finns det möjlighet att få ett SMS när du nått en viss nivå på summan du ringt eller SMS:at för. Nivån bestämmer du själv. Jag har också Telenor, men upplever det SMS:et bara störande att dom ska ha koll och tala om för mig hur mycket jag har ringt för. En slags låtsas förälder. Nu har du ringt för så mycket. Stopp, nu får du inte fortsätta.

 

I övrigt tycker jag Telenor är hur schyssta som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Har du fyllt 18? Ditt namn jessar94 tyder på det. Men det kan också vara så att eftersom du är född 1994 räknar Telenor dig som 18 dvs abonnemangets spärr har upphört att fungera.

Själv lessnade jag på Telenor innan du börjat i skolan...

Och vad det gäller mobiler finns bara ett sätt ha koll på utgifterna, köp mobilen kontant

och använd kontantkort, rekommenderar Halebob, billigare än Comviq. I verkligheten för mig.

 

Det går hur bra som helst att ha koll på hur mycket du har ringt för när det gäller abonnemang också. Telenor t ex kan du logga in på deras hemsida och ha koll på dina samtalsavgifter.

 

För Smartphone finns det en app för att ha enklare koll på det hela.

 

Om man tycker att det är för mycket jobb finns det klart kontantkort. Jag skulle uppleva det som frustrerande när summan du laddat kortet med plötsligt tar slut. Du står då kanske i behov av att ringa, men det går inte för att summan är slut.

 

Abonnemang och samtalspott kan du fortsätta trots att du ringt för mera än månadsavgiften.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att du har missförstått det hela. Dom där 200 kr/månad är en slags pott som du kan ringa upp. Det är summan du betalar per månad för abonnemanget. Ringer du eller SMS:ar för mer får du betala för det också.

 

Plussas på månadsavgiften

 

Men om han nu har tecknat ett abonnemang som kallas Under 18 skall han inte kunna ringa för mer än potten.Därefter övergår det till ett kontaktkort d.v.s han måste sätta in pengar.Har Telenor missat det skall det reklameras och Telenor stå för kostnadenTelenor har skörtat upp kunder med oskäliga roamingkostnader under åren så det kan man gott stå för!.

 

År man född 1994 blir man 18 under 2012 ,Det står också i profilen när han fyller år.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är min bror som står på abonnemanget, och nej jag ska få ett sms om att pengarna är slut och sedan ska jag inte ha möjlighet att ringa mera! Jag har papper på allting, ska bara få tid o åka in till dom personligen så får dom fan fixa detta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halebob har ingen telefon support endast mail support så dom kan ta sig nånstans!

 

 

 

 

Har du fyllt 18? Ditt namn jessar94 tyder på det. Men det kan också vara så att eftersom du är född 1994 räknar Telenor dig som 18 dvs abonnemangets spärr har upphört att fungera.

Själv lessnade jag på Telenor innan du börjat i skolan...

Och vad det gäller mobiler finns bara ett sätt ha koll på utgifterna, köp mobilen kontant

och använd kontantkort, rekommenderar Halebob, billigare än Comviq. I verkligheten för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...