Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återställa borttagna e post i Win Live Mail


adde34

Rekommendera Poster

Hej

Min dator har kraschat och alla mina mail har försvunnit. Undrar om det går att få de tllbaks. Jag fick installera om allt och kör Win 7. Någon som vet hur jag kan fixa detta, om det går

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du kryssat i "Lämna ett exemplar av meddelandena på servern", borde de finnas på internet leverantörens hemsida.

 

Om du inte har gjort det och formaterade hårddisken i samband med ominstallationen, är de tyvärr borta.

post-36233-0-28314800-1328629071_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips för framtiden som inte räddar dina gamla mail men som gör att samma problem inte upprepas:

Kör IMAP för då har du dels möjlighet att läsa dina mail på olika ställen och från olika hårdvara och mailen alltid kvar på mailleverantörens server. Man behöver inte ta backup på sina mailbox som man får med pop-mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, men går det att få tillbaka mappen Favoriter/Internet länkar på nåt sätt

Samma där som med de gamla mailen, överskrivet när operativsystemet installerades om. Det finns program som kan fixa det som Recuva http://www.piriform.com/recuva/download men det ska mer än tur till för att det ska gå. Det hade kanske varit möjligt att rädda lite nyttiga filer innan installation av os med hjälp av en linux-skiva men nu är det nog kört.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma där som med de gamla mailen, överskrivet när operativsystemet installerades om. Det finns program som kan fixa det som Recuva http://www.piriform.com/recuva/download men det ska mer än tur till för att det ska gå. Det hade kanske varit möjligt att rädda lite nyttiga filer innan installation av os med hjälp av en linux-skiva men nu är det nog kört.

Det är så att jag har installerat operativsystemet på en helt annan hårddisk så det kanske skel kunna gå att redda något. Vad menar du med " Det hade kanske varit möjligt att rädda lite nyttiga filer innan installation av os med hjälp av en linux-skiva "

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med " Det hade kanske varit möjligt att rädda lite nyttiga filer innan installation av os med hjälp av en linux-skiva "

Att man kan bränna ut en installationsskiva med Linux (t.ex Ubuntu) som man startar datorn med om man inte har något fungerande os på datorn. Detta fungerar om hårdvaran fungerar på datorn och det bara är os som krachat.

 

Det är så att jag har installerat operativsystemet på en helt annan hårddisk så det kanske skel kunna gå att redda något.

Varför skrev du inte detta tidigare??? Nu förutsatte man att informationen var överskriven vid om-installationen.

 

Om du använder IE så ligger Favoriterna i:

C:\Users\Användarnamn (C ändras till enhetsbokstaven din gamla hårddisk får( ej c)

 

Angående gamla mail och Windows live mail får någon annan svara på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så att vid kraschen försvann allt från denna hårdisk och jag installerade allt på nytt på den nya hårddisken. Den gammla heter nu D. Det ser ut som den är formaterad för den är helt tom och jag hittar inget på den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ut som den är formaterad för den är helt tom och jag hittar inget på den

Då är det program typ Recuva som jag tipsat om tidigare i denna tråd som kan rädda dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...