Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Söker en riktigt bra/snabb/stabil trådlös router för hemmabruk


Martin79

Rekommendera Poster

Har haft ett antal router och inte riktigt varit nöjd med dem förutom möjligtvis Linksys WRT54GL som var stabil men för långsam. Ska nu skaffa bredband på 100 Mbit/s och tänkte att det kan vara dags att köpa en ny router.

 

Vill ha en snabb och stabil trådlös router som utan problem klarar av att mitt nya bredband och förmodligen streama film framöver. Ska utan problem fungera med både Windows och OS X (mac). Skadar inte om den inte är asful heller

 

Priset spelar inte så stor roll då en router idag inte kostar så mycket generellt men vi kan väl säga ca max 1000 för säkerhetsskull. Trött på att köpa en router för 500 kr och bli halvnöjd.

 

Inne på Media Markt rekommenderade Linksys by Cisco E4200 http://www.prisjakt.nu//produkt.php?p=821467

 

Säljaren berättade även att denna router hade så att den kunde skicka och ta emot information samtidigt (i olika kanaler) och på så sätt försämrades inte prestandan genom att man skickade och tog emot information samtidigt vilket verkar smart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säljaren berättade även att denna router hade så att den kunde skicka och ta emot information samtidigt (i olika kanaler) och på så sätt försämrades inte prestandan genom att man skickade och tog emot information samtidigt vilket verkar smart.
Verkar som någon sorts beskrivning av full-duplex vilket är rätt vanligt. http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s83351794&o=tillv_pop&cols=#prodlista

 

Vad det är för operativsystem i datorerna spelar ingen roll.

 

Kan tänka mig att affären rekommenderade den routern för den får de säkert bra förtjänst på när den är så dyr. Den får dåliga omdömen däremot http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=821467 och även recensionerna får väl anses vara dåliga för det priset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fler tips.

2012-01-30 PC För Alla Belkin N750 DB: Prisvärd router närmast idealet

 

Trådat har jag alltid tyckt vara bäst, för trådlöst blir hastigheten sämre.

Har själv en D-Link Dir 655 och kör trådat från stationära (Gigabit Lan port på routern) och trådlöst från övriga. Jag har 100/10 Mbit/sek fiber och jag når aldrig mer än c:a 30-40 Mbit/sek trådlöst, men oftast runt 92-96 Mbit/sek med nätverkskabel till routerns Gigabit lanport.

 

Uppmätt med Bredbandskollen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Den är iaf stabil men nu vägrar den "remote administration". Webbläsaren klagar på att certifikatet är ogiltigt. Vet inte hur jag ska få till det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Du ska ha en ASUS RT-N66U. Den ligger lite ovanför din budget med ett par hundra.

Snart kommer en ny trådlös standard som heter IEEE 802.11ac med teoretiska hastigheter 500 - 1000 Mbit/s och då finns ASUS RT-AC66U redan nu men då är priset ytterligare högre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...