Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
lucasmarts

Behöver tips

Rekommendera Poster

lucasmarts

Jag ska köpa nytt grafikkort och har hittat tre stycken som passar min plånbok, är dock osäker på alla olika funktioner och vilket som är bäst av dessa, tacksam för lite input.

Gainward GeForce GTX 560 HDMI Dual-DVI 2GB

Club 3D GeForce GTX 550 Ti CoolStream OC HDMI 2GB

Club 3D GeForce GTX 550 Ti HDMI 3GB

Redigerad av lucasmarts

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
vertpre

Prestandamässigt är Gainward GeForce GTX 560 HDMI Dual-DVI 2GB det bästa kortet.

Jag skulle välja ett GTX 560 före ett GTX 550 Ti alla dagar i veckan. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lucasmarts

Prestandamässigt är Gainward GeForce GTX 560 HDMI Dual-DVI 2GB det bästa kortet.

Jag skulle välja ett GTX 560 före ett GTX 550 Ti alla dagar i veckan. :)

Låter bra....! Jag som är usel på detta... det finns väl inga helst som frågetecken om att detta kort du rekommenderar är bättre än mitt nuvarande grafikkort ATI Radeon HD4800 2048MB GDDR5 kort. Inköpt för typ tre år sedan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
vertpre

Ingen tvekan alls. Dessutom är det svalare och DX 11.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lucasmarts

Ingen tvekan alls. Dessutom är det svalare och DX 11.

Tusen tack för svar.... började för några månader sedan och letade ny skärm (ej inköpt ännu) men insåg att jag var tvungen att fixa nytt grafikkort först. Jag blir dock tokig på alla olika märken, samma namn men olika tillverkare. Sedan varför är vissa kort med 2gb bättre än vissa med 3gb...? Det säger i alla fall mitt sunda förnuft att.... det inte borde vara så :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
vertpre

Mängden minne har inte så stor betydelse. Det är mest en marknadsförings grej. Ha 3 GB i minne på ett mellanklass kort som GTX 550 Ti är ganska meningslöst.

Det enda spel, som jag vet behöver 2 GB i minne för att spelas på Ultra inställningar är BF 3. Problemet är att GTX 550Ti klarar inte BF 3 på dessa inställningar.

Det är andra saker än minnesmängden som är avgörande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lucasmarts

Mängden minne har inte så stor betydelse. Det är mest en marknadsförings grej. Ha 3 GB i minne på ett mellanklass kort som GTX 550 Ti är ganska meningslöst.

Det enda spel, som jag vet behöver 2 GB i minne för att spelas på Ultra inställningar är BF 3. Problemet är att GTX 550Ti klarar inte BF 3 på dessa inställningar.

Det är andra saker än minnesmängden som är avgörande.

Jaha.. och jag som stirrat mig blind på detta!

Vad är det jag ska titta efter när jag letar då?

Även om jag nu nästan bestämt mig för det du rekommenderade så kan det vara skoj att kolla runt (jag är sådan som söker runt på nätet flera månader innan jag bestämmer mig) :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
vertpre

När det gäller grafikkort är det två saker som är avgörande(även om fler detaljer spelar in). Bussbredd och Streamprocessorer.

För Nvidia har också "unified Shaders" betydelse.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...