Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Måste man roota telefonen för att utöka storleken för apparna


gill

Rekommendera Poster

Blir så sur att jag har massor av plats kvar men där apparna får trängas på en liten plats som ständigt blir full.

 

Måste man roota luren, eller kommer man runt det på annat sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir så sur att jag har massor av plats kvar men där apparna får trängas på en liten plats som ständigt blir full.

 

Måste man roota luren, eller kommer man runt det på annat sätt?

 

(är en xperia arc)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men kom ihåg att det är inte alla appar man verkligen kan flytta, oavsett om man har ett dyligt program som hjälper till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

När man då har ett fåtal program (ej flyttbara bank appar) i telefonen allt annat är flyttat men telefonminnet närmar sig 50mb lediga (Xperia Arc).

Vad gör man då??

Kommer uppdateringar, t.ex. Facebook, som då säger att det inte finns tillräckligt med minne. Får då avinstallera FB och sen installera senaste uppdateringen.

Är bra på datorer men mobilsystem/Android har jag noll koll på. Känner ingen som kan detta med att roota och sånt kryptiskt... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man då har ett fåtal program (ej flyttbara bank appar) i telefonen allt annat är flyttat men telefonminnet närmar sig 50mb lediga (Xperia Arc).

Vad gör man då??

Kommer uppdateringar, t.ex. Facebook, som då säger att det inte finns tillräckligt med minne. Får då avinstallera FB och sen installera senaste uppdateringen.

Är bra på datorer men mobilsystem/Android har jag noll koll på. Känner ingen som kan detta med att roota och sånt kryptiskt... ;-)

 

Om allt flyttbart är flyttat, och du ändå inte har plats, det börjar bli fullt, då återstår nog bara det tråkiga, att börja bestämma vilka appar du måste börja att avinstallera, och inte kunna använda för att få plats, och kanske börja fundera på det tråkiga med att byta till annan mobil med bättre utrymme.

 

Att försöka roota mobilen, är en lösning, då kan man ju få bort allt som man anser onödigt, om det inte behövs för mobilens funktionen.

Men man gör ju denna rootning helt på egen risk, gör man fel, så riskerar man att inte få igång mobilen igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...