Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nätverkskorts drivrutin


keni-boy

Rekommendera Poster

Tjenare!

 

Jag installerade om tjejjens data med en XP-skiva. Fått alla enheter att fungera utom nätverkskortet som är inbyggt i moderkortet. det är en HP data. HP compaq dx2300 Microtower heter den.

Moder kortet heter (intel R pentium dual CPU E2160) den har inbyggt grafikkort och nätverkskort.

 

Men när jag är in på HPs hemsida för att ladda ner alla drivrutiner får jag inte nätverkskortet att fungera. Jag hittar nätverkskortet i enhetetshanteraren men där är den ett gult ? och ! att der inte är installerat. Men jag kan inte connecta till internet för att söka efter drivers till det. Så jag har försökt att ladda ner alla drivers på min data och för sedan över på ett usb-minne men det funkar ej.

 

Hjälp uppskattas :))

 

Mvh Kenny. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade en driver sp42470.exe på HPs site

efter sökt på http://www.bing.com efter

HP dx2300 driver

 

Tänk på att det är mycket viktigt installera

Intel Chipset Support

for Microsoft Windows

finns på HPs site

och är alltid det första jag installerar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten kompletering till jannejannes svar... Enligt vad jag förstår av sajten för Compaq dx2300 så är datorn utrustad med nätverkskort för både trådbundet nät samt trådlöst sådant. Det rör sig alltså om två helt olika nätverkskort. Kanske missar du bara att båda faktiskt bör installeras med sina respektive drivrutiner..?

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=us&prodNameId=3352968&prodTypeId=12454&prodSeriesId=3352967&swLang=13&taskId=135&swEnvOID=1093

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten kompletering till jannejannes svar... Enligt vad jag förstår av sajten för Compaq dx2300 så är datorn utrustad med nätverkskort för både trådbundet nät samt trådlöst sådant. Det rör sig alltså om två helt olika nätverkskort. Kanske missar du bara att båda faktiskt bör installeras med sina respektive drivrutiner..?

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=us&prodNameId=3352968&prodTypeId=12454&prodSeriesId=3352967&swLang=13&taskId=135&swEnvOID=1093

 

Fartblind helt enkelt för min del. Eftersom jag har trådlöst avstängt i BIOS på min bärbara (less på att överallt ha en dator som vill koppla upp sig mot vartenda trådlösa nät den hittar) och grannen med en HP bärbar kör XP med ett USB ethernet nätverkskort (tidigare Vista, uppgraderat till XP)

så missade jag det trådlösa. Tack RN för du uppmärksammade det !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej tack så mke, Får försöka imorgon, Har haft mke att göra, Sista året i skolan så inge tid för data nu när det inte är så mke kvar av året :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har intstallerat det trådlösa drivrutinerna som fanns på HPs hemsida för datorn, Även chipset, Men det blir ingenskillnad, "Ethernet-styrenhet" är fortfarande ett guld frågetecken och uttropstecken.

Och nätverks drivrutinerna kan jag installera om och om igen står inget om att de redan är installerade som det gör med alla andra drivrutinerna =/

Har provet alla det nätverks drivrutinerna som finns där på HP sidan. När jag installera det trådlösa så vart det ett Belkin Wireless program och när jag startar det står det "Belkin Wireless adapter is not installed"

 

Kan inte komma på vad det kan vara för fel. Känns som att de dära är fel drivrutiner för nätverkskortet =/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna enhetshanteraren. Dubbelklicka på den gul markerade enheten.

 

Sedan på information. Klicka på pilen vid egenskaper och välj maskinvaru-ID. Kopiera ID numret och klistra in på följande hemsida.

 

http://www.devid.info/en/

 

Då borde du få förslag på drivrutiner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PCI\VEN_8086&DEV_27DC&SUBSYS_336C1462&REV_01

PCI\VEN_8086&DEV_27DC&SUBSYS_336C1462

PCI\VEN_8086&DEV_27DC&CC_020000

PCI\VEN_8086&DEV_27DC&CC_0200

 

 

Så står det på Maskinvaru-ID. Är det meningen att jag ska klistra in allt på den dära sidan och få upp infon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

PCI\VEN_8086&DEV_27DC&SUBSYS_336C1462&REV_01

PCI\VEN_8086&DEV_27DC&SUBSYS_336C1462

PCI\VEN_8086&DEV_27DC&CC_020000

PCI\VEN_8086&DEV_27DC&CC_0200

 

 

Så står det på Maskinvaru-ID. Är det meningen att jag ska klistra in allt på den dära sidan och få upp infon?

 

Klistrar du in den första raden i sökfältet på den föreslagna sidan får du fram följande information:

Jag föreslår att du installerar det översta alternativet.

/// Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Driver for Device Intel® PRO/100 VE Network Connection 129366.devid.info.exe (280 Kb).

Original file Intel_LAN_V15600_XpVistaWin7.zip (118 Mb)

 

dessa två filer har ja tanka ner och tänkte prova de imorgon om det funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen nu funkar det! :D

Fick igång det efter att jag installerade denna ifrån sidan du länka!:

 

Original file Intel_LAN_V15600_XpVistaWin7.zip (118 Mb)

 

 

Mvh Kenny :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...