Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Utbetalningskort från Telia på 56 kr.


Gäst

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag ändrade abonnemangstypen på mitt mobila bredband från 100 kr: -/ månad till att det bara kostar när det används istället för att avsluta det med tre månaders uppsägning. Jag använder det aldrig då jag kommit på att androidmobilen kan användas som modem de få gångerna jag har minilaptopen med mig någonstans. Ändrade abonnemangsformen mitt under månaden och nu har jag fått detta utbetalningskort på 56 kr.

 

Det står att hur jag än gör för att lösa in vilket kan göras i vanliga butiker och även användas som delbetalning så tas en avgift på 25: - ut. Kan visst skicka med det med räkningar till Nordea på något vis men jag anlitar ju Handelsbanken så det faller.

 

Tycker att det är ett synnerligen gammalt utbetalningssätt av Telia. Jag har e-fakturor från Telia både för mobilen, bredband, tv och ip-telefoni så nog kan de vara moderna och inte skicka slöpost. 56 kr kunde ju dras av från någon av de räkningarna istället. Eller varför kunde ingen ringa mig så hade jag gladeligen lämnat ut mitt bankkontonummer i Handelsbanken så hade jag haft pengarna på studs!

 

Jag tror jag ska rama in detta utbetalningskort och hänga det på väggen! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du handelsbanken privatgiro (eller vad det nu heter) borde det kunna skickas med i kuveret.

 

Jag använder inga kuvert för att betala räkningar. Internetbanken är det som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liknande hände mig för några år sedan.

 

Jag lade utbetalningskortet i ett kuvert tillsamman med en lapp med mitt kontonummer på och skickade tillbaka till Telia. Jag skrev även "svarspost" eller liknande (minns inte exakt nu).

 

Det tog några dagar, sen hade jag pengarna på mitt konto.

 

Jag betalar inte pengar för att ta ut mina egna pengar... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan om man har tid/lust/möjlighet att ta sig till Handelsbanken skriva på en Insättningsblanket visa legg & få pengarna insatta på sitt konto.

 

Håller med att Telia kronglade till det, själv fick jag inte tillbaka något när jag sa upp mitt abbonemang (Telia internet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Hej!

 

Maria heter jag och jobbar på Telia Kundservice.

 

Om du inte har möjlighet att hämta ut din återbetalning med den avi du har fått kan du skicka tillbaka den till vår ekonomiavdelning. Skriv med vilket banknummer inklusive clearingnummer pengarna ska sättas in på och även vilken bank du har. Du kan även vända dig direkt till din bank för att få pengarna insatta på ditt konto, ofta utan avgift.

 

Adressen är:

 

TeliaSonera Sverige AB

Att. Återbetalning

Box 184

123 23 Farsta

 

Med vänlig hälsning

 

Maria Dahlin

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...