Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MsMpEng.exe drar processorkraft


Isbjörnsson

Rekommendera Poster

Ny dator från Inet. Allt bra, utom ibland börjar MsMpEng.exe dra processorkraft. Normalt ligger processorn på 0,6-9. Så just nu ligger processiorn på26%.Vindov 7 med Vindovs brandvägg+ Microsoft Security Essentials. Vindovs Defender fanns installerat, men står på AV.Vill gärna avinstallera MsMpEng.exe, men får då en varning om att andra program kanske slutar fungera.Jag vet, det är väl ofarligt, men irriterande.Tror att Vindovs Defender och MsMpEng.exe är samma program.Blir gärna av med Defender också,men vet ej hur.Intel Core I 5 2500 K 3,3 GHz heter CPU:n. Så det är inte för att den inte orkar. Men just den onödiga processoranvändningen tyder på,att något är fel.Tacksam för experthjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Windows Defender kan du enkelt bara inaktivera, så körs den inte alls och stör heller inte, ingen tjänst är heller då startad. http://windows.micro...ender-on-or-off

 

Mvh

 

Tack,Defender är inaktiverat. Men har läst någonstans,att MsMpEnge.exxe är en del av Defender,och stör sig på detta.I tre dagar har cpu: belastats omotiverat av denna fil, men senastra timmarna har det lugnat ner sig. Men om ett tag börjar det nog igen. Om inte denna vecka, så nästa. Just nu i skrivande stund, ligger jag på 00 i belastning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått ett trovärdigt svar från annat håll. Då min cpu är överdimensionerad,i förhållande till användning, märker jag all belastning. Svaret var att MsMpEng.exe är processen för realtidsskyddet i Security Essential. Och då gör periodiska genomsökningar. Och då jag testat allt är det förmodligen så..Jag vet att många märker av en kraftig cpu användning, när dom går in på Expressen ooch aftonbladet. Men det märker inte jag av.Ville redovisa detta för andra, som kanske undrar. Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...