Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Har haft problem länge nu! men tröttnat och vill ha mer


Baggis

Rekommendera Poster

Jag har ett "Asus Crossrair IV formula" Jag har provat klocka till en början men gick inte bra.. så jag drog tillbaka till original, nu skaffade jag vattenkylning för en billig peng.

poängen är att klocka precis som ja själv vill... men varje gång ja klockar sparas inte inställningarna.. :S datrum och dyligt sparas så de kan inte vara batteriet.... :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu skaffade jag vattenkylning för en billig peng.

Låter precis som en billig vattenkylning utan fläkt på vattenblocket för luft till kretsarna runt processorn.

Sätt dit fläkt med tex silikon på vattenblocket. Fläkt som blåser luft ner mot moderkortet.

Ta också och uppgradera BIOS om du inte har senaste.

Och läs igenom manualen.

Det kan vara att du missat nån inställning som betyder:

"Jag är nöjd. Jag vill använda den här överklockningen i fortsättningen."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det detta ROG kort? http://www.asus.se/Motherboards/AMD_AM3/Crosshair_IV_Formula/#specifications

Ja detta är ju byggt för överklockning.

 

Vad har du för CPU?

Vad har du för minnen, fabrikat och art.nr.?

Vad har du för BIOS ver ? Har du AMD3 CPU kan du inte ha nyare än ver. 1902

Hur har du gjort OC (finns ju en massa sätt på det kortet)?

Hur står omkopplaren Turbo Key II på moderkortet?

Har du aldrig lyckats att köra OC?

 

Kan ju vara att du har någon inställning, fel spänning, inkompatibel komponent etc. som inte gillas och därför ställer den om sig till default värden i BIOS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det är rog.. :D sen har ja 1333 ddr3 minne, 1090 BE cpu, detta problem ja har händer även om ja har allt på default.. :S datorn dör på samma sätt... o bios ver. vet ja inte men ja ska kolla tills nästa svar! turbo key har ja provat både på och av! o ja vet inte va du menar med OC?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OC=Overclock=Överklockning

 

Och vilka minnen har du, fabrikat och artikel nummer, alltså exakt vilken modellbeteckning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror de löste sig när ja fixa bios verision... hade 20** eller nått men de verkar funka bra nu... tack för hjälpen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...