Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Äldre program till ny dator?


Törntagg

Rekommendera Poster

Hej!

Finns det någon möjlighet att ladda ner PySol Solitaire 4.6 från Pc för allas hemsida på Internet, till min mans laptop med Windows 7 Pro, nyligen inköpt?? Han gillar det programmet så det vore ju kul om det lyckades. :)

Det gick bra till denna dator med XP Pro, men troligtvis så är programmet inte kompatibelt till den nya datorn. Nedladdningen ser ut att gå bra, men när man klickar på ikonen så går den inte att öppna. Vad kan man göra?

Jag hittar inte heller den gamla cd-skivan från Pc för alla (jag har varit prenumerant i många år)där programmet fanns, men det hade väl inte gått bättre för det.

Sivan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju testa att köra med kompatibilitets läget, genom att högerklicka på programmet och välja egenskaper och sedan fliken kompatibilitet, där bör du finna att köra i detta läge enligt bilden.

Fungerar inte det, så lär det inte gå, utan då måste ni antingen köra i ett äldre operativ, eller försöka i ett virtuellt program, och eftersom ni tydligen har Windows 7 Pro, så kan ni använda Windows Virtual Pc, men ni måste hämta och installera detta först.

 

Kör själv ett gammalt program i detta läge, fungerar utmärkt, så det borde fungera för er med.

post-13429-0-49172800-1327844892_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar så mycket, fagerja och Laso!

Jag ska undersöka detta! Jag har tidigare prövat med att högerklicka på programmet och fick också fram kompatibilitetsfrågor men jag kunde inte lösa problemet med de möjligheter som där stod till buds, utan jag får gå vidare och se om det går att installera något enligt era förslag. Tack igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta som jag länkar till, är faktiskt speciellt framtagen för bl.a. Windows 7 Pro, för att kunna köra lite äldre program, och det är inte så svårt att installera och få ett program i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, Cecilia!

Jomenvisst - jag har nu med framgång installerat denna version, som verkar vara ett "återskapande" av den gamla PySol, nyligen gjord av "Pysol Fan Club" då det visade sig att många människor över hela världen förlorat programmet då de bytt till moderna datorer!

Jag är glad att få proffsiga och trevliga svar, tack än en gång alla!

Sivan - Törntaggen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...