Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Varför funkar inte Kubuntu att installera?

function()

Recommended Posts

Hejsan,

Ja, nu försöker jag installera Kubuntu på min stationära dator, och det går nog inte så bra.

Jag har precis bränt Kubuntu till en cd-skiva som tar 700MB. Sedan så startar jag om datorn och trycker på f12 för att få upp BIOS. Där väljer jag cd skivan, efter det så kommer man till en ruta där det står olika alternativ som, Starta/Installera Kubuntu, Gör en minneskontroll mm. Men när jag ska klicka på Starta/Installera kubuntu så blir det bara en svart bild och en liten ikon blinkar längst upp i vänstra hörnet. Sen så blev jag väldigt orolig, Det kommer upp en text efter några sekunder och det står så här:

Bild

Jag laddade ner en 32 bit Kubuntu, men min dator stödjer både 32 och 64. Vet inte om det kan vara felet.

Efter att det inte funkade så testade jag med en Memory Control, men jag fick inga errors mm.

Om du har en 32-bitars version går det att installera det på en dator som stödjer 64-bit.

När jag startar Ubuntu (som är liknande Kubuntu) får jag upp lite liknande meddelanden, men om jag väntar lite så start allt. Om du stängde av datorn när du såg det kan du testa att vänta lite. Annars testa att bränna kubuntu på en annan skiva eller testa på en annan dator.

Har du kollat att md5sum på nedladdningen stämmer med den angivna och verifierat bränningen?

Vart kollar jag det då?

EDIT: Original filen har: 8d9b77938d230690fe0d9785c0425c09. Men jag kan inte fixa så jag hittar hashen på ISO-filen. Hittar inte md5sum i CMD.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...