Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Speciell datorlåda för P4 ???

halljohn

Recommended Posts

Jag tänker uppgradera min dator till P4 1500 Mhz. Det jag undrar är om det nya moderkortet jag köper passar i min nuvarande ATX datorlåda där jag har haft en P2 fram tills idag...

Eller e det så jobbigt att jag behöver köpa en ny datorlåda?

tacksam för hjälp

Med största sannolikhet, NEJ.

Det är mycket osannolikt att du har något högre än 235 W nätagg och det är i minsta laget för P4:an.

Enligt rekommendation bör du ha 300 W.

(Kan då tipsa om Silent-Systems Ultra Quiet 300 W)

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

Ok, tack för alla svar. tror faktist att jag har 300w, och om så är fallet skall det alltså fungera med min nuvarande låda?

Om jag skulle ha typ 250w, finns det då möjlighet att på ett enkelt och smidigt sätt byta nätaggregat istället för låda?

Ok, tack för alla svar. tror faktist att jag har 300w, och om så är fallet skall det alltså fungera med min nuvarande låda?

Om rekommendationen är 300W så... ja. Du vill verkligen ha det här verifierat till 200% va? ;)

Om jag skulle ha typ 250w, finns det då möjlighet att på ett enkelt och smidigt sätt byta nätaggregat istället för låda?

Ja, nätaggregat kan köpas separat (t.ex. det som NoiseKiller rekommenderade alldelles nyss). Kolla i din lokala datorbutik. Om de inte har det så finns det några butiker på nätet som säljer dem.

En fråga. Är det inte så att alla P4 MB har en extra kontakt till strömförsörjningen och att man därmed behöver ett nytt agg? Eller har det plockats bort igen? Är säker på att så var fallet med de första MB från Intel ivf.

I början behövde man en ny låda också till de extra fästena för kylflänsen och fläkten men det har de flesta MB-tillverkare fixat på andra sätt nu så att man kan använda sin gamla ATX-låda.

MVH

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...