Just nu i M3-nätverket
Jump to content

går ej att använda skrivaren!

klister96

Recommended Posts

hej nu börjar jag bli galen på den här jävla skrivaren. när jag ska installera på skivan som man får med så står det att det inte går att installer för att man måste tydligen vara medlem eller någonting. jag har kollat på canons hemsida men verkar inte gå att bli medlem. skrivaren är en canon pixma m280. hjälp MVH / Hampus

Jari Karivainio

Vad har du för operativsystem? Stöds innehållet på skivan av det? Om inte kan du gå till Canons hemsida och ladda ner aktuella versioner. Vad jag kan påminna mig behövs inget medlemsskap.

/// Jari

Det här problemet uppstår ofta, anslut skrivaren och starta om.

Det du behöver är drivrutinerna. Så lätt som en plätt.

Ladda ner drivrutinerna om du inte har Windows där allt är med.

har nog inge med operativsystemet å göra, det står bara att jag måste vara typ medlem och ha administatörfunktioner elr någge liknandesad.gif

Menar du "medlem i administratörsgruppen" eller vad står det exakt?

Det jag skrev som förslag innebär att du måste vara inloggad i datorn med ett administratörskonto samt om det är Vista eller Windows 7 är det lämpligt att starta installationsprogrammet genom att högerklicka på installationsfilen och välja "Kör som administratör".

I tillägg det det Cecilia skrev så koppla inte in skrivaren förrän du uppmanas att göra detta under installationen av programmet och dess drivrutiner.

Alltså:

1. Stäng av datorn och koppla ur skrivaren.

2. Starta upp datorn och logga in som Administratör (om du inte redan är det)

3. Högerklicka på setup-filen Msetup4.exe på den medföljande CD-skivan (om den inte autostartas) och välj kör som Administratör (Vista/Windows7)

4. Svara ja på frågan som kommer upp från Windows UAC (Vista/Windows7) och följ anvisningarna när du sedan uppmanas att koppla in skrivaren.

I manualen till skrivaren står ganska bra hur installationen skall utföras.

http://www.canon.se/...page=1&type=faq

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...