Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Välja vilken HD windows ska in på


rokj

Rekommendera Poster

Jag har försökt hitta ett svar men inte lyckats.

Jag har en HP dc7800 small form factor med en 160 gb HD i. Jag fick tag på en till 160GB som jag stoppade i och kopplade in på en ledig plats på moderkortet.

Jag vill ha 70gb som windows7 partition och resterande 90gb som lagringsutrymme samt att den andra hårddisken skall bara vara lagringsutrymme på 160gb.

Jag partitionerade upp 70/90 som det var tänkt på "disk 0" men windows hamnade på 160gb partitionen. Så jag tänkte att jag måste tänkt fel och installerade om. Nu gjorde jag "tvärtom" med partitioneringen, alltså partitionerade upp "disk 1" med 70/90, men nu blev den andra disken 160gb och windows hamnade på den.

Grejen är att den "nya" hd:n är bra mycket tystare så jag vill ha windows på den! Jag blir nästan galen, jag har ominstallerat tre gånger men det blir aldrig som jag tänkt.

Hur vet jag vilken av diskarna som är disk 0 och disk 1 vid partitioneringen? När jag partitionerar upp disk 1 så skapas den där 100mb delen för windows blabla... men som sagt, jag har provat att göra två varianter och windows hamnar alltid på 160 gigaren.

Nån som kan säga hur jag ska göra för att få det att funka? Ska jag ta ur en hd och installera och sedan koppla in nästa? Kommer det att funka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Koppla bort den disk du inte vill installera på under installationsprocessen. Anslut den sedan igen.

 

Det är mitt enkla tips. Varför krångla till det mer än så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Koppla bort den disk du inte vill installera på under installationsprocessen. Anslut den sedan igen.

 

Det är mitt enkla tips. Varför krångla till det mer än så?

 

 

Ja det är nog det enklaste. Ibland ser man inte skogen för alla träd! :D tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka på "Avancerad" när valet kommer upp under installationens inledning.

 

Då ser du hårddiskarna och kan radera äldre partitioner, skapa nya och markera den partition som Windows skall installeras till! :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...