Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Mufasa133

Internetuppkoppling

Rekommendera Poster

Mufasa133

Hej !

Jag har blivit less på mitt Internet från Universal Telecom och skulle vilja byta till något annat företag och därmed få högre hastighet (om möjligt, har 8 MBIT nu). Det ska åtminstone vara stabilare, det jag har nu är uppe ca 80 % men brukar oftast "disconnecta" under kvällen och eftersom jag spelar hyfsat mycket stör det mig.

Borde jag överväga 3g/4g? Eller använda ADSL, som jag har nu? De flesta företag verkar bara kunna skicka 8 MBIT till mig. Är 3g/4g stabilt? Och kan jag få vilken hastighet som helst om jag väljer 3g/4g?

Mitt postnummer är 215 79... har kollat både priskollen och prisjakt men kan inte riktigt hitta något som passar (söka efter saker är inte riktigt min sak, jag är dålig på det).

Saknas någon info som behövs? Skriv bara ett inlägg så svarar jag snarast möjligt. (Tyvärr ger jag inte ut mitt telefonnummer, eftersom det är hemligt)

EDIT:

Vet inte om det är till någon hjälp... Men detta är resultatet jag fick från speedtest.net (Copenhagen) :

http://www.speedtest.net/result/1719126810.png

Som sagt så har jag 8 MBIT i nedladdning... vet inte hur mycket jag har i uppladning.

MVH,

Alex

Redigerad av Mufasa133

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia

När det gäller ADSL beror hastigheten i huvudsak på avstånd till telefonsstationen och kvalitet på ledningen dit. Det är normalt rätt oberoende av vilken operatör man använder.

Med ADSL 8 Mbit/s i uplänken har man normalt 1 Mbit/s i nedlänken.

Är 3g/4g stabilt? Och kan jag få vilken hastighet som helst om jag väljer 3g/4g?
Det beror på avstånd till basstationens antenn och vilka hastigheter som den klarar av.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Pentium10

Köp inte trådlöst internet om du kan undvika det... Linorna är osäkra och täckningen varierar överallt och till och med vid olika tider på dygnet. Jag hade valt ett fiber abonnemang eller ADSL i värsta fall... 

Redigerad av Pentium10

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...