Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan denna dator vara något att ha?


Ky

Rekommendera Poster

Vet inte om jag hamnade under rätt kategori med min fråga?

 

I ett reklamblad annonseras det ut en billig stationärdator för 2990 kr

MEN är den något att ha?

Acer Intel Celeron 450 processor, 2GB internminne, 1000GB hårddisk. Windows 7 Home.

 

Min stationära håller nog på att lägga av, därför är jag intresserad av en ny. Använder min dator till att betala räkningarna, surfa och enstaka tillfällen arbetar jag i Adobe CS5 som finns installerat. Laddar in mina foto via kortläsaren och bränner CD och DVD.

 

Den jag har idag är en Acer Incorporated, 1GB RAM, XP Home, AMD64 AthlonX2 (hittar inte mer information) 6-7 år gammal och har fungerat bra för mina behov ända tills nu.

 

Någon som har lust att råda mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp en med 4 GB internminne och minst tvåkärnig processor. 2GB är för lite för att köra W7.

Håller inte med. Denna dator räcker gott till för det du ska använda den till.

Du kan ev. senare uppgradera minnet. Kör själv en likvärdig dator med win 7 som funkar utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt om den inte skulle orka med att köra Win 7 när det är det som är installerat i datorn. Eller det är så att det bryr sig inte leverantörerna om att det fungerar sen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp en med 4 GB internminne och minst tvåkärnig processor. 2GB är för lite för att köra W7.

 

Är denna bättre menar du?

Acer eMachines ET1852 , kostar bara en tusenlapp till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2GB är inte för lite för att köra W7, men det är inte så jättemycket. Acer eMachines ET1852 är bättre än den förra och fukar bra till det du tänkte använda den till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade denna, är denna ännu bättre?

LENOVO THINKCENTRE EDGE 71 MT PD 2.8 2GB/320 W7P

Ja, en betydligt modernare processor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...