Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Meego


Swedish

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har en Lenovo S10e hemma som jag leker lite med. Nu har jag dock fått lite problem med att det det trådlösa nätverkskortet inte verkar hittas/finnas

 

Jag testade senaste Ubuntuversionen häromdagen på samma dator (11,10). Det sista som hände, förutom att det var sjukt segt, var att jag inte hittade mitt trådlösa nätverk i wifilistan. Senare försvann alla trådlösa och jag kunde inte söka upp något alls.

 

Eftersom det var så segt så valde jag att testa Meego för att se om det skulle vara bättre, vilket det också är,men jag har samma problem med att jag inte hittar möjligheter för att slå på w-lan, ej heller några tillgängliga nät. Förmodligen har jag gjort något dumt, frågan är bara vad?

 

Jag har försökt med någre googlesökningsalternativ att lägga in det manuellt, bland annat denna http://slaine.org/_s...o_1.2_Wifi.html men av någon anledning kommer jag inte vidare på punkt 4, då den inte hittar filen!?

 

Inte helt hemma på Meego, men har inga problem att knacka lite kod, dvs kopiera det som någon annan har kommit på:)

Om någon har några bra tips så tas det tacksamt emot:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efterson Ubuntu var "sjukt segt" antar jag att du körde Live-CD. För att få Ubuntu att funka med trådlöst nätverkskort måste du installera detta med nätverkskabel i, Live-CD funkar inte. Efter installation frågar Ubuntu om du vill installera propretiära drivrutiner för nätverkskortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efterson Ubuntu var "sjukt segt" antar jag att du körde Live-CD. För att få Ubuntu att funka med trådlöst nätverkskort måste du installera detta med nätverkskabel i, Live-CD funkar inte. Efter installation frågar Ubuntu om du vill installera propretiära drivrutiner för nätverkskortet.

 

 

Hej,

Tack för svar:)

Faktum är att jag installerade från USB enligt konstens alla regle och. Ubuntu/w-lan fungerade klockrent ett par dagar tills jag förmodligen lyckades göra något fel. (misstänker att det är jag som är boven och inte OS:et).

 

Antingen har jag fått ett hårdvarufel, eller så funkar inte drivarna till broadcom som de ska och os:en upptäcker inte kortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...