Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ersätta teve?


.M

Rekommendera Poster

Jag har märkt att jag ser mindre och mindre på teve (i traditionell bemärkelse). Fast jag har inte riktigt kommit på vad jag egentligen gör med den tiden jag tidigare spenderade på teve.

 

Jag har därför börjat fundera på att sluta abonnera på min comhem digitaltv. Men jag vill ju trots allt fortfarande se CSI, The Big Bang Theory och Modern Family. Plus några enstaka andra program och filmer. Nu så låter jag Media Center spela in avsnitten och så ser jag dom vid tillfälle när jag känner för det.

 

Finns det något lagligt och enkelt alternativ egentligen? Det jag vill är att kunna se nya avsnitt av de serier jag vill följa utan att behöva abonera på x-antal tevekanaler som jag ändå inte tittar på. Samt att jag vill ha motsvarande ljud- och bildkvalité och helst svensk text.

 

Voddler började ganska bra, genom att erbjuda teveserier och man kunde se individuella avsnitt. Jag såg Doctor Who den vägen. Men dom har sen inte fyllt på med nya avsnitt och nu verkar det inte finnas några Doctor Who kvar.

 

Någon som har några förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bor du i ett ComHem hus så ingår ju CSI och Bing Bang teory i ComHems gratisutbud.

Eller i hyresvärdens gratisutbud beroende på hur man ser på det.

 

I varje fall i huset där jag bor.

Och sedan kan man ju se allt mer TV-program över internet på datorn.

http://www.zdf.de brukar jag se på ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viaplay kan man se många av teveserierna från TV 3, 6 och 8, t ex Big Bang Theory, för 49 kr/månad. Utan reklam dessutom.

 

Modern family visas väl på tv4play i samband med att serien går på TV4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Provade viaplay... under en eftermidag. Och det var toksug. Dels gick siten otroligt långsamt. Dels var den otroligt svårnavigerad. Dels så fanns bara säsong två av The Big Bang Theory. Värst av allt så gick det inte att spela upp någonting överhuvudet taget.

 

Jag accepterar att TBBT inte har senaste säsongen då det trots allt är femman som visar serien. Men bara säsong två? Varför inte säsong ett? Och varför var siten så svårnavigerad? Jag tycker det var jättesvårt att få överblick över vad som fanns. Och utbudet var dessutom jättetråkigt.

 

Och nu när mitt tv-kort av okänd anledning slutade fungera så är frågan lite mer aktuell. Ska jag lägga tid på att försöka felsöka kortet, pengar på ett nytt kort. Eller ska jag bara ringa comhem och säga upp abonemang och lägga tid på att hitta alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av någon anledning så kraschar själva voddlerklienten för mig minst en gång per filmvisning. Men annars tycker jag det fungerar jättebra.

 

En del filmer verkar försvinna ur utbudet efter dom gått ett tag. Något jag tycker verkar lite baklänges. Men annars är jag riktigt nöjd med dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av någon anledning så kraschar själva voddlerklienten för mig minst en gång per filmvisning. Men annars tycker jag det fungerar jättebra.

 

En del filmer verkar försvinna ur utbudet efter dom gått ett tag. Något jag tycker verkar lite baklänges. Men annars är jag riktigt nöjd med dom.

Okej :thumbsup:

Kanske ska installera klienten på "tv-datorn" då.. var länge sedan jag nyttjade Voddler.

Finns väl TV-serier med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp. Fast dom hade plockat bort Doctor Who senast jag kollade. Och det är ju otroligt dålig stil.

 

Speciellt då jag tjatade om att dom skulle lägga till mer Doctor Who i flera år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har säkerligen med olika rättigheter att göra, när det ändras, tas bort och så vidare, det händer ibland för dom flesta kanaler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...