Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Min dator motta/skickar data til en mängd olika ip-adresser?


pgs999

Rekommendera Poster

Hej,

 

Min dator har plötsligt börjat skicka ut data till en mängd olika ip-adresser (ses under TCP-anslutningar).

Tittar man på aktivitetshanteraren under ressursövervakning så ser man en massa nätverksaktivitet.

 

Någon som vet vad det kan bero på? Virus eller okända "gäster" på besök?

Finns det någon software som kan fixa detta? Har redan kört Malwarebytes men problemet kvarstår.

 

Jag upptäckte detta då min internetanslutning har börjat krångla och nu går extremt långsamt och slår av och på.

 

Ca varje 30:sekund mottar/ skickar min dator information til x antal ip adresser. Jag ser vilka i Resursövervakaren (TCP anslutningar). Har kollat olika adresser och dom flesta finns i USA.

Det känns som att någon typ av script har blivit installerat på min dator som nu sätter igång detta utskick av vad det nu är.

Jag har kopplat bort min router och köra direkt mot mitt modem men problemet är precis samma som tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha datorn ansluten via routern eftersom routern innehåller en brandvägg som ger visst skydd. Men ha datorn ansluten så lite som möjligt. Det är t ex möjligt att den håller på och skickar spam eller deltar i DDoS-attacker, om det nu inte är dina lösenord och annat som skickas iväg.

 

Följ anvisningarna i tråden Till dig med virus eller andra skadliga program i datorn så gott det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog itu med en av familjens datorer utgående från Cecilias sida

http://sites.google.com/site/ceblstockholm/

Malwarebytes Antimalware hittade 3 st sedan kördes

SuperAntiSpyware snabbt 424 st sedan kördes

SuperAntiSpyware alla filer inkluzive zip och iso-filer 17 st (däribland en trojan) sedan kördes

Spybot Search and Destroy 128 st, däribland en trojan.

sedan gjorde jag en onlinescanning

tror det var eset ytterligare några stycken hittades

 

så du är bara i början på början. Tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Min dator har plötsligt börjat skicka ut data till en mängd olika ip-adresser (ses under TCP-anslutningar).

Tittar man på aktivitetshanteraren under ressursövervakning så ser man en massa nätverksaktivitet.

 

Någon som vet vad det kan bero på? Virus eller okända "gäster" på besök?

Finns det någon software som kan fixa detta? Har redan kört Malwarebytes men problemet kvarstår.

 

Jag upptäckte detta då min internetanslutning har börjat krångla och nu går extremt långsamt och slår av och på.

 

Ca varje 30:sekund mottar/ skickar min dator information til x antal ip adresser. Jag ser vilka i Resursövervakaren (TCP anslutningar). Har kollat olika adresser och dom flesta finns i USA.

Det känns som att någon typ av script har blivit installerat på min dator som nu sätter igång detta utskick av vad det nu är.

Jag har kopplat bort min router och köra direkt mot mitt modem men problemet är precis samma som tidigare.

 

Prova att använda programmet: CloseTheDoor http://sourceforge.n....1.exe/download

 

"CloseTheDoor indentifies all the listening ports TCP/UDP over IPv4/v6 and the associated program files. This will help you to detect security holes and close backdoors when you want to prevent remote attacks."

 

Kör programmet: Då kan du dubbelklicka på valfri "port/Adress" och se information om trfiken och dess härkomst, samt tydligen även stoppa dito!

 

Har bara provkört programmet så jag vet inte hur bra info man får eller hur bra det går att stoppa etc. Men värt ett försök! Om du har tid och lust!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...