Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn låser sig efter ett par minuter


Street_Tiger

Rekommendera Poster

Street_Tiger

Hej!

 

Jag har nu kommit hem från en semester och har fått problem med min dator. Innan jag åkte utomlands så funkade datorn relativt bra tills nu när jag startade datorn för första gången efter semestern. Den låser sig efter ett par min och kan inte göra något förutom att stänga av den med startknappen. Vad kan problemet vara?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

verkar vara något virus som ligger och lurar

vad har du för virusskydd?

gjort virussökning?

om svaret är ja, hitta den nånting?

om du inte har virusskydd så är det dax att använda det nu! själv rekommenderar jag Northon eller AVG (avg är gratis)

 

 

/J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade tankat ner alla drivrutiner, bränt ut det på en cd/dvd så jag alltid har dom om något skulle hända.

sen hade jag installerat om hela datorn

 

 

 

 

Jag använder mig av eset smart security 5 och den har inte hittat något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har nu kommit hem från en semester och har fått problem med min dator. Innan jag åkte utomlands så funkade datorn relativt bra tills nu när jag startade datorn för första gången efter semestern. Den låser sig efter ett par min och kan inte göra något förutom att stänga av den med startknappen. Vad kan problemet vara?

 

Mvh

Överhettning kanske?

På vilket sätt var det bara relativt bra med datorn innan?

 

-----------

Jag flyttar tråden från "Virus, skadliga program & botemedel" till "Hårdvara - övrigt", tills motsatsen har påvisats.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade rekommenderat att man i liknande fall försöker starta datorn i felsäkert läge för att studera såväl loggbok som enhetshanterare!

 

Ofta kan man få en ledtråd därifrån till var man skall söka efter felkällan!

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...